دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1394 - 15:37
در مراسم تجلیل از استادان عنوان شد

ثبت بیش از 40 رشته تحصیلات تکمیلی در پورتال وزارت علوم از سوی واحد دامغان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بیش از 40 رشته تحصیلات تکمیلی را در پورتال وزارت علوم وارد و به ثبت رسانده است.
کد خبر : 16878

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حسین عباسپور در مراسم تجلیل از استادان را در موعد بزرگداشت مقام معلم، در محل تالار خوارزمی این واحد دانشگاهی با تبریک روز معلم، بیان کرد: قطعاً تعلیم و تربیت رکن اصلی تهذیب نفس است. آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب جز به همت معلمین و استادان دلسوز و متعهدی که خود دارای کمالات اخلاقی و انسانی باشند میسر نمی گردد زیرا که نقش اخلاقیات به مراتب بالاتر از علم است. معلمان متخصص و مسئولیت پذیر نقش اساسی در توسعه آینده هر کشور داشته و تضمین کننده آینده مادی و معنوی کشور هستند.


عباسپور با نگاهی به فضایلی اخلاقی معلمان در توسعه دانایی گفت: جامعه ی پویا، بانشاط، زنده و با صلابت برخاسته از نیروی انسانی توانمند و کارآمد بوده و نیروی انسانی کارا و توانا حاصل آموزش صحیح و تربیت اصولی توسط معلمان فرهیخته و اندیشمند است.








نعمتی رشته های چندنظمی را مشارکت چندین رشته در کنار یکدیگر و داشتن اطلاعات در حوزه های مختلف علوم تعریف کرد

عباسپور با توجه به شاخصه های رشد واحد دامغان گفت: گذر از گردنه های دشوار مسائل و چالش های پیش روی هر جامعه، تنها می توان با محوریت و توجه به فرهیختگان و عالمان جامعه گذشت. این واحد دانشگاهی در بسیاری از شاخص ها نظیر جامع شدن، توسعه تحصیلات تکمیلی، تصویب دانشکده داروسازی، دارا بودن تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و اصلاح هرم هیأت علمی در وضعیت مطلوب بوده و این توفیقات با همراهی و همکاری استادان معزز میسر شده است.


نعمت الله نعمتی معاون آموزشی واحد دامغان نیز از تلاش تمامی همکاران در امر تعلیم و تربیت و آموزش تقدیر و تشکر کرد به توفیقات آموزشی واحد طی سال 1393 اشاره و از جمله این توفیقات از تصویب 8 رشته دکتری تخصی، یک رشته دکتری حرفه ای(داروسازی)، 4 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و وارد کردن بیش از 40 رشته تحصیلات تکمیلی در پورتال وزارت علوم خبر داد.


معاون آموزشی واحد دامغان گفت: ابتدای سال 94، شورای گسترش رشته ها با قوت و قدرت بیشتر و با رویکرد توسعه رشته های بین رشته ای تشکیل شده است و کارگروه مربوطه با جستجو در دانشگاه های مطرح دنیا این رشته ها را شناسایی و از طریق اعضای هیأت علمی گروه های مربوطه نسبت به تدوین سرفصل مطابق با سرفصل های جدید و به­روز دنیا، جهت ارائه به سازمان مرکزی و وزارت علوم اقدام کرده است .


نعمتی رشته های چندنظمی را مشارکت چندین رشته در کنار یکدیگر و داشتن اطلاعات در حوزه های مختلف علوم تعریف کرد و گفت: مشکلات امروز جامعه بشری تنها با داشتن اطلاعات از حوزه های مختلف علمی قابل حل است که باید استادان گروه های مختلف آموزشی با تشکیل تیم های تحقیقاتی برای رفع این چالش ها، راهکارهای علمی و عملی پیدا کنند و رشته های دانشگاهی باید به سمت و سوی همگرایی تا ایجاد یک رشته جدید پیش بروند تا سیستم آموزش عالی کشور به علم نوین جهانی نزدیک شود.


در ادامه جلسه گروه موسیقی عرفان به اجرای زنده موسیقی در مدح حضرت علی(ع) و مقام معلم پرداخت و از استادان برتر، مدیران گروه های آموزشی برتر، خانواده مرحوم استاد حسن قادری و کارکنان حوزه آموزش تقدیر و تشکر شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مقام معلم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته