دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1396 - 12:18
معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد:

خلق ثروت در گرو اتصال به بازار فناوری است

معاون وزیر ارتباطات گفت: زیرساخت و نیروی انسانی توانمند، در استان خراسان رضوی وجود دارد که برای خلق ثروت در این حوزه ‌لازم است که اتصال به بازارهای فناوری اطلاعات برقرار شود.
کد خبر : 168516

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرتضی براری، در تشریح سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشهد مقدس گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر اشتغال و همچنین نامیده شدن سال ٩٦ به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، وزارت ارتباطات در سال جدید، برنامه ها و پروژه های خود را در راستای تحقق ارتفای تولید و اشتغال که منویات مقام معظم رهبری قرار داده است.


این مقام مسئول ادامه داد: : توسعه مناسب زیرساخت‌ها در استان خراسان رضوی، به نحوی که بعد از استان تهران بیشترین سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها در این استان صورت گرفته، بستر مناسب برای توسعه محتوای بومی و خدمات الکترونیک و اشتغال در این استان فراهم کرده است.


وی با اشاره به وضعیت مناسب این استان در حوزه زیرساخت و نیروی انسانی افزود: یکی از بهترین ظرفیت های موجود در استان خراسان رضوی ٣٦٠هزار دانشجو و تحصیلکرده دانشگاهی بوده به طوریکه در بعضی از شهرستان های این استان تا یک چهارم جمعیت شان را دانشجویان تشکیل می دهند. باتوجه به اینکه امروزه در دنیا دانشگاه‌ها با استفاده از بستر فناوری اطلاعات به قطب های اقتصادی تبدیل شده‌اند.


براری خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات هم در نظر دارد با کمک شرکتهای بخش خصوصی مراکز شکل‌گیری و توانمندسازی کسب و کارهای نوپا و مراکز شتابدهی را در دانشگاه‌ها راه اندازی کند تا بدین ترتیب دانشگاه‌ها به مرکز توسعه کسب و کارهای دیجیتال شوند و شاهد آن باشیم که در دانشگاه، کسب و کارها فارغ التحصیل شوند.


معاون وزیر ارتباطات افزود: : زیرساخت و نیروی انسانی توانمند در استان خراسان رضوی وجود دارد و برای خلق ثروت در این حوزه ‌لازم است که اتصال به بازارهای فناوری اطلاعات برقرار شود که این وزارتخانه با تشویق و تسهیل حضور شرکت‌های صاحب سهم مناسب از بازار در استان، به دنبال آن است که استان سهم مناسب از اقتصاد ICT‌ کسب کند.


وی با بیان اینکه در طرح تکاپوی خراسان رضوی چهار مزیت درنظر گرفته شده است، افزود: مزیت نخست حوزه گردشگری و صنایع دستی، دومین مزیت تجارت الکترونیک سومین مزیت سلامت و در آخر نیز خدمات شهری از مزیت اصلی استان به حساب می آید که با توجه به آنکه ICT‌ می‌تواند از مزیتهای استان خلق ثروت می‌کند، امید می رود با همکاری شرکت های داخل و خارج استان، نه تنها سهم اقتصاد خراسان رضوی از حوزه فناوری اطلاعات به شدت ارتقا پیدا کند بلکه در مزیت‌های اصلی استان هم حجم کسب و کار و اشتغال و کسب درآمد ارتقا پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته