دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 11:17
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

شرط اول دانشگاه کارآفرین قرار گرفتن استادان در راس هرم تولید علم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید کارآفرین‌محور باشند، گفت: شرط اول کارآفرینی قرار گرفتن استاد و معلم در راس هرم تولید علم است در غیر این صورت سایر مولفه‌ها نیز بی‌معنا می شود.
کد خبر : 16531

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر مهدی باقری در مراسم گرامی‌داشت روز معلم و تجلیل از استادان برتر که با حضور اساتید و خانواده‌های آنان که در هتل آتیلار بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه جایگاه، حساسیت و هنر معلمی زمانی محقق می‌شود که معلم بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان را با هدف متعالی خلقت یعنی عبادت، برقرار کند، افزود: همه به خوبی می‌دانید که معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر است که می‌تواند با نوآوری و خلاقیت در هم آمیخته شود و اعجاز کند.


وی با توجه به شخصیت واقعی استاد شهید مرتضی مطهری، وی را از معلمان راستین انقلاب خواند که با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می‌کند و تمامی تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند و در این راه به مرحله دینداری راه می‌یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می‌سازد و در تاریخ انقلاب اسلامی الگو و سمبل یک معلم فرزانه و دلسوز نام می‌گیرد.








نیاز است استاد و معلم با درک شرایط روز در اجتماع و با محوریت دانش روز، حرکت کند تا جامعه دچار عقب‌ماندگی و انحطاط نشود

این مسئول یادآوری کرد: انسان در این عالم دو آموزگار دارد که آموزگار اول آن روزگار است و آموزگار دومش همان معلم و استاد است که روزگار در گذر زمان و در قالب تجربه بسیاری از نادانسته‌ها را به ما می‌آموزد اما چیزی که انسان هرگز با تجربه کسب نمی‌کند سواد و دانش علم‌آموزی است که باید از معلم و استاد بیاموزد و این نشان‌دهنده جایگاه مهم و بارز استاد در جامعه بشری به خصوص در دین مبین اسلام است.


باقری افزود: نقش استاد یا معلم در جامعه امروز کاملا روشن و واضح است، اگر پیشرفتی در علم، فرهنگ، هنر و... غیره صورت گرفته همه و همه مدیون و مرهون این قشر تلاشگر است که تمام زندگی خود را در طبق اخلاص می‌نهد تا زمینه رشد و توسعه را در جامعه بشری فراهم سازد.


این مسئول افزود: استاد و معلم در جامعه امروزی باید در خط مقدم علم و دانش باشد و باید خود اخلاق‌مدار، پژوهش‌محور و کاردان باشد تا بتواند دانشجوی پژوهش محور، اخلاق مدار و کاردان تربیت کند.


وی یادآوری کرد: امروز تدریس متون منسوخ و پیش‌پا‌افتاده در کشورهای توسعه‌یافته هیچ بها و ارزشی ندارند و تکرار این مکررات هم نقشی در توسعه و بالندگی هیچ جامعه‌ای نخواهد داشت، بلکه روز به روز جامعه را به سرخوردگی و روزمرگی فرو‌می‌برد. بنابراین نیاز است استاد و معلم با درک شرایط روز در اجتماع و با محوریت دانش روز، حرکت کند تا جامعه دچار عقب‌ماندگی و انحطاط نشود.


باقری تاکید کرد: ایجاد شور و نشاط در دانشجو ، ایجاد رقابت در کنار رفاقت ، ایجاد انگیزه و حرکت در دانشجو زمانی شکل می‌گیرد که استاد خود با داشتن یک برنامه منسجم با استراتژی معین برای رسیدن به یک هدف خاص تلاش کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته