اخلاق حرفهای و مهارتهای ارتباطی و بالینی نیاز مبرم دانشجویان علوم پزشکی است
دکتر خلیل علیمحمدزاده در بازدید از فرایند اجرایی و مراحل مختلف برگزاری پنجمین آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) با بیان اینکه تحول آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی زیربنای دیگر تحولات و از رویکردهای ضروری در حوزه علوم پزشکی است، افزود: شایسته است دانشجویان در کنار آموزش همه جانبه و ارتقای کیفیت در کسب مهارتهای لازم به مقولههای پژوهشی و فرهنگی نیز اهتمام لازم را داشته باشند.
این استاد دانشگاه انجام این آزمون را بر اساس مصوبه نشست شورای آموزش پزشکی عمومی در 27 خرداد ماه 1387 لازم دانست و گفت: آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) علاوه بر امتحانات و ارزیابی های پایان بخش های بالینی و در آخرین مرحله کارورزی انجام می شود و هدف از این ارزیابی تعیین توانمندی بالینی دانش آموختگان دوره دکترای عمومی رشته پزشکی است.
معاون آموزشی واحد پزشکی تصریح کرد: آزمون مهارتهای عملی بالینی به روش آزمون ساختارمند عینی بالینی(OSCE) و با تاکید بر مهارت های ارتباطی، تصمیم گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارت های عملی تشخیصی - درمانی، صورت می گیرد.
وی گفت: در این آزمون نمره اعلام نشده و نتایج آن به صورت رد یا قبول اعلام شده و به قبول شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا می شود.
پنجمین آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) در نهایت دقت و صحت و با حضور اعضای هیات علمی، مدیران گروههای آموزشی و متخصصان بخشهای مختلف بیمارستانی در سالن مهارت های بالینی( skill- lab ) این واحد دانشگاهی برگزار شد.
انتهای پیام/