دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش نشست خبری فیلم «مادری» در برج میلاد  برگزار شد

هومن سیدی: سینماگران ایرانی در نوشتن فیلمنامه جسارت ندارند

نشست خبری فیلم »مادری» به کارگردانی رقیه توکلی فیلم‌اولی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. 
کد خبر : 156012

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در ابتدای این نشست سیاوش حقیقی، تهیه‌کننده فیلم درباره ساخت این فیلم گفت: آذر ماه سال گذشته فیلمنامه را با توکلی خوانده و تصمیم به ساخت گرفتیم. متاسفانه پیش تولید و انتخاب عوامل این فیلم زمان بسیاری برد و به جشنواره سال گذشته نرسیدم. قصد داشتیم فیلم را بعد از مراحل فنی به اکران برسانیم، اما کار تمام شد و فجر نزدیک بود؛ در نتیجه زمان تولید به سال بعد کشیده شد.


رقیه توکلی کارگردان فیلم «مادری» درباره نام فیلم به دیالوگی اشاره‌ می‌کند که گلنار به نوا می‌گوید تو مادری را خوب بلدی. وی مدعی شد در فیلم همه برای هم مادری می‌کنند. او نام را به خصوصیت مادری به عنوان مهمترین ویژگی زن ربط داد و در نهایت نام فیلم جمع این مسائل دانست.


وی در پاسخ به انتقادی مبنی بر اندک بودن بافت یزد در این فیلم اظهار کرد: من متولد شهر یزد هستم و در یزد زندگی می‌کنم و در همین شهر هم فیلم می‌سازم. اگر من در شهرم فیلم نسازم چه کسی بسازد. هر کسی هم در یزد فیلم می‌سازد میرچخماق و باغ دولت آباد را می‌بیند. من نمی‌خواستم فیلمم توریستی باشد. سعی کردم در فیلم با کوچه و بازار بافت یزد را نشان دهم.


این کارگردان سینما درباره اختلاف ابتدا و انتهای فیلم «مادری» بیان کرد: ساختن فیلم اول بسیار سخت است و من می‌ترسیدم. برخی حرف ها شما را می ترساند. در نوشتن فیلمنامه تمام تلاشم را کردم که جسارت به خرج برم. فیلم «مادری» یک فیلم احساسی و زنانه است.


هانیه توسلی بازیگر این فیلم سینمایی درباره نقش خود گفت: این شخصیت در موقعیتی قرار گرفته که چاره‌ای جز این ندارد. در گفت‌وگو با توکلی گفتم چون این کاراکتر نقاش است آخرین کارش را همزمان با مرگش آماده می‌کند. این شخصیتخودخواهی است که از فرزندش نمی‌گذرد.


هومن سیدی نیز درباره حضورش در فیلم گفت: سعی می‌کنم براساس فیلمنامه بازی کنم. آرام بودنم شاید به فیلمنامه هایی باز می‌گردد که به من پیشنهاد می‌شود. این ضعف سینماگران ایرانی است که در انتخاب فیلمنامه‌ها جسارتی ندارند.


سیاوش حقیقی نیز در انتقادی مبنی بر اینکه فیلمسازان از ساختن ملودرام میترسند، تصریح کرد: در این مدت فیلم‌های تلخ بسیاری دیدم و نمی‌دانم سال آینده سینمای ایران کجا می‌رود و چقدر می‌تواند در فروش گیشه موفق باشد. به نظرم «خشم و هیاهو» ملودرامی است که قربانی شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته