دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از حال و هوای برج میلاد

از سیر تا پیاز روز سوم جشنواره فجر

برج میلاد در روز سوم جشنواره نسبت به روزهای قبل، رونق بیشتری داشت و میزبان تعدادبیشتری از اهالی سینما و اصحاب رسانه‌ها بود.
کد خبر : 155521

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در حالی که فیلم‌های دو سئانس ابتدایی روز سوم جشنواره در برج میلاد در بخش چشم‌انداز قرار داشتند و امید چندانی به درخششان نبود، برج میلاد با استقبال گرمی از سوی اهالی سینما مواجه شد.


سینماگران از نسل‌های مختلف در جای جای برج حضور داشتند و با آب و تاب فراوان تجربه‌های مواجهه با فیلم‌های نمایش داده شده در روزهای قبل را برای یکدیگر شرح می‌‌دادند. تجربه‌هایی که اکثرشان با نومیدی از آن‌ها یاد می‌کردند و تنها چیزی که سر ذوق می‌آوردشان تعدادی نام بود که طبق جدول زمان‌بندی در روزهای آینده روی پرده خواهند رفت.


علی معلم طبق معمول جلوی دوربین برنامه‌ای از ضعف‌های جشنواره فجر می‌گوید و با فستیوال‌های درجه یک جهانی مقایسه‌اش می‌کند. محمد حیدری، دبیر جشنواره برای دوربین‌ها دست تکان می‌دهد و لحظاتی بعد عکس‌هایش در کانال خبری جشنواره منتشر می‌شود. بهزاد فراهانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر به دلیل نداشتن کارت نمی‌تواند به سالن نمایش فیلم راه پیدا کند و مسئولان جلوی در جلوی چشم حاضران، پیشکسوت نام‌آشنا را ناامید و شرمسار راهنمایی‌ می‌کنند سمت در خروج. حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی وزارت ارشاد سر میز ناهار از دوستانش می‌پرسد آیا تا این لحظه فیلم خوبی دیده‌اید؟ منتقدان با خشم نسبت به فیلم‌های جاخوش‌کرده در فهرست 44 نفره، حرف می‌زنند و بالاخره فیلمسازهای فیلم‌اولی که تعدادشان انصافا زیاد است و به گفته رییس سازمان سینمایی قرار است سینما را در سال 96 باشکوه کنند، با دقت فیلم‌های یکدیگر را نقد می‌کنند. در این میان عکاسان و خبرنگاران هم مدام طبقه‌های برج را بالا و پایین و چهره‌ها را شکار می‌کنند و یا توی قاب ثبت‌شان می‌کنند و یا حرف‌های‌شان را مکتوب می‌کنند.


«ماجان» اولین فیلمی است که روی پرده می‌رود و سپس نوبت به «دریاچه ماهی» می‌رسد. بعد از آن نوبت نمایش «ویلایی‌ها» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که نامش با عوامل نام‌آشنا و چهره‌ها گره خورده؛ فیلمی راجع به جنگ هشت ساله اما از نگاه زنان رزمندگان. سالن پر می‌شود از آدم‌هایی که برای تماشای فیلم اول منیره قیدی صندلی‌ها را پر می‌کنند. فیلم به پایان می‌رسد و به شدت تشویق می‌شود. قیدی موفق می‌شود تا حدی توجه مخاطبان را جلب کند و با توجه به موضوع، محتوا و بازیگران نام‌آشنا احتمال زیادی دارد که توجه داوران را هم جلب کند.


با نزدیک شدن به ساعت 23، بلندگوی برج اعلام می‌کند که «نگار» تا دقایقی دیگر روی پرده می‌رود. استقبال از فیلم رامبد جوان طوری است که تمام صندلی‌های سالن و بالکن پر می‌شود و عده‌ای روی پله‌ها می‌نشینند. عوامل فیلم هم توی سالن حضور دارند و با خاموش شدن چراغ‌ها و ساکت شدن آدم‌های توی سالن، فیلم شروع می‌شود.


نگار پس از آن‌که انتقام مرگ پدرش را با کاشتن گلوله‌ای توی سر قاتل پدرش و کاشتن گلوله دیگری در قبل معشوقش می‌گیرد، اسلحه به دست روی صندلی نشسته و به دوربین خیره می‌شود و همانطور که اشک از چشمانش روی گونه‌اش می‌لیزد، تیتراژ پایانی فیلم «نگار» پخش می‌شود‌ و تماشاگران حاضر در سالن، صندلی‌هاشان را ترک می‌کنند و سومین روز جشنواره فیلم فجر هم به پایان می‌رسد.


البته قبل از آن، نشست خبری جنجالی این فیلم با حضور مانی حقیقی و اعتراض خبرنگاران و ترک سالن در اعتراض به حضور او در نشست انجام شد و سومین روز جشنواره با حاشیه‌ به اتمام رسید. حاشیه‌ای که سایت جشنوراه فجر هیچ اشاره ای به آن نکرد و گزارش نشست خبری را بدون اشاره به این موضوع منتشر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته