پذیرش مقاله عضو هیات علمی واحد گرمسار در کنفرانس بینالمللی ترکیه
به گزارش خبرنگار آنا، لطفی در این مقاله، تلفیق سه گانه آشنایی کودک با ورزش، محیط زیست و گردشگری را با تدوین کارشناسانه دستور العمل هایی برای اجرا مورد بررسی قرار داده و معتقد است درک مفاهیمی مانند گردشگری در سنین پایین برای کودکان سخت است اما از آنجایی که هر آموزشی برای نهادینه شدن باید از بدو کودکی و نهایتا دوران نوجوانی آغاز شود، می توان مفاهیم گردشگری را نیز در همان سنین پایین با آموزش های ساده ای به کودکان و نوجوانان آموخت.
وی گردشگری در سنین پایین را ساختار صنعت گردشگری ندانسته ولی معتقد است گردشگری به شکل انتقال مفاهیم به کودک برای آشنایی با فرایند خروج از خانه به قصد تفریح تا مرحله انجام تفریح در طبیعت و سپس بازگشت به خانه تعریف شود و در این فرایند، تمامی آموزش های ضروری و مورد نیاز و حتی جذاب برای کودکان در نظر گرفته شود.
لطفی به همراه ایمان محسنی نیا در این تحقیق برنامه ریزی مکان هایی همانند مدارس، طبیعت کاوی و گردشگری را باعث انتقال بسیاری از مفاهیم برای کودکان و نوجوانان برشمرده و افزود: درست است که هر چه مکان مورد انتخاب برای طبیعت گردی و گردشگری از شهر فاصله بگیرد، اصول بیشتری را می توان به کودکان یاد داد و مفاهیم بیشتری را نهادینه کرد ولی از سویی دیگر در مکانهایی همانند مدارس، می توان مفاهیم زیست محیطی را آموزش داد.
عضو هیات علمی واحد گرمسار در ادامه پیشنهاد و راهکارهایی در راستای تکمیل فعالیت های مدارس ارائه داده و توجه به تخصصهای بینرشتهای، ایجاد تعامل و مفاهمه میان آموزش و پرورش و صنعت گردشگری، تربیت راهنمایان تخصصی کودک و نوجوان، طراحی حرفهای و ایمن برنامه آموزشی و تورهای آموزشی کودکان و نوجوانان، مدیریت یک راهنمای تور مجرب در کنار آموزگاران اینگونه مدارس، تقلیل ندادن سفرهای گردشی و طبیعت گردی به یک اردوی صرف بدون برنامهریزی، بهرهگیری از این تجربیات گردشگری تورگردانی و راهنمایی تور در کشور در حوزه کودک و نوجوان و آمادهسازی مراکز و مقاصد ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان را خواستار شده است.
انتهای پیام/