دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

تردد ناوگان کشتیرانی ایران به بنادر آمریکای شمالی/ بانکرینگ 500 هزار تنی تا پایان برنامه ششم

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ اکنون 5 خط مشترک در کل دنیا داریم که مربوط به آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، آسیای شرقی، اروپا و آفریقاست و کشتی‌های ایران بدون هیچ محدودیتی در آب‌های دنیا می‌توانند تردد کنند.
کد خبر : 153966

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح بانکرینگ قشم با بیان این مطلب گفت:‌ فضای جدیدی در کشور باز شده که فرصت را برای خدمات بیشتر در اختیار ما قرار می‌دهد.


وی افزود: کشتیرانی به عنوان بزرگترین ناوگان منطقه می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش صادرات و واردات و ایجاد فضای اشتغال داشته باشد.


سعیدی ادامه داد: دغدغه مسئولین کشور این است که چرا ایران با وجود دارا بودن منابع نفت سهم ناچیزی از بازرگانی سوخت‌ رسانی دریایی را دارد.


وی گفت: ایران نفت کوره تولیدی خود را به کشورهای همسایه می‌فروشد و ارزش افزوده این تجارت به جای آنکه نصیب ایران شود به جیب حوجیره می‌رود.


مدیرعامل کشتیرانی با بیان اینکه این افتتاح سرآغازی است تا ارزش افزوده راهی ایران شود، افزود: نه تنها در بانکرینگ بلکه در فروش سایر محصولات نیز ما با مشکل مواجهیم؛ به طور مثال در حال حاضر سهم بازاریاب‌ها از محصولات پتروشیمی ایران سالانه 1/5 میلیارد دلار است که این باید به دست خود پتروشیمی‌ها برسد.


سعیدی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در این برنامه سهم ایران در بانکرینگ 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به فضای پسابرجام و حضور 17 خط بین‌المللی در آب‌های ایران فرصت مناسبی برای تحقق این مهم فراهم است.


وی ادامه داد: در حال حاضر 40 درصد هزینه کشتیرانی هزینه سوخت است و این در حالی است که 87 درصد تجارت دنیا و 85 درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود.


سعیدی گفت: در پی برنامه پنجم، کشتیرانی به دنبال آن است که سهم بانکرینگ را در خلیج فارس به 500 هزار تن برساند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته