دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر راه دانشکده هنر، معماری و شهرسازی بوشهر را افتتاح کرد

مراسم افتتاح رسمی فاز نخست دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس در بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات ملی و استانی برگزار شد.
کد خبر : 152138

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر یک روزه خود به استان بوشهر با حضور در بافت تاریخی بوشهر، فاز نخست دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس را افتتاح کرد.


آخوندی ضمن بازدید از کلاس‌ها، سالن آمفی‌تئاتر و کتابخانه دانشکده در گفتگویی صمیمی با نخستین دانشجویان این دانشکده به سخنرانی در جمع آنها پرداخت.


این دانشکده در راستای باز آفرینی و احیای بافت تاریخی شهر بوشهر و با هدف ارتقای علمی، فرهنگی، خدمات آموزشی، جذب و پرورش جوانان علاقمند به تحصیل در رشته های شهرسازی و معماری در عمارت « نوذری» استقرار یافته است.


دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس با الهام از معماری قدیم بوشهر در بافت تاریخی بوشهر معروف به محله «کوتی» و کنار ساختمان عمارت «نوذری» که مربوط به دوره قاجار است ساخته شده است.


این بنا با تملک ۲۰ ساختمان فرسوده و در زمینی به مساحت ۳۹۵۰ متر مربع ساخته شده است. معماری این دانشگاه تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است که به گفته کارشناسان هویت خاصی به بافت قدیمی بوشهر می‌دهد.


عمارت « نوذری» در راستای باز آفرینی و احیای بافت تاریخی شهر بوشهر و با هدف بالا بردن سطح آموزش در حوزه معماری، ارتقای تاثیر آموزش‌های تخصصی در زمینه باز آفرینی پایدار محلات، بازگشت به هویت شهری، احیا و باززنده سازی محدوده‌های تاریخی، توانمند سازی و رونق اجتماعی، افزایش جذب توریست و افزایش توان اقتصادی مردم محله با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی، استانداری و میراث فرهنگی کارهای عمرانی و محوطه سازی این عمارت، آغاز و با الحاق ساختمانی جدید به آن، یک مرکز مدرن آموزشی علمی با حفظ زمینه و میراث تاریخی شهر راه اندازی شده است.


کار عملیاتی این پروژه با تملک ۱۳ پلاک فاقد ارزش تاریخی و فرسوده از سال ۸۶ آغاز و با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان با مساحت ۴۰۰۰ مترمربع احداث شده است.


ساختمان دانشکده هنر و معماری دارای ۱۶ آتلیه، ۱۱ کلاس آموزشی ، دو سالن، سه سایت کامپیوتری، فضاهای خدماتی، نماز خانه و بخش اداری و ... است.


در طراحی و ساخت این پروژه سعی در بومی گرایی، رعایت معماری و شهرسازی خاص بوشهر، رعایت حریم و احترام به ساختمان‌های با ارزش تاریخی اطراف، مد نظر بوده و سیما و منظرشهری بافت تاریخی مجددا احیا شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته