دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی مجازی در واحد صوفیان

کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی مجازی با حضور رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان برگزار شد.
کد خبر : 148674

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرهنگ محسن محمودی در این کارگاه آموزشی، با توجه به نیاز جامعه به ایجاد ساختارها و عرصه‌های جدید فعالیت در دانشگاه‌، تمرکز در تصمیم‌گیری‌ها، جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان، هماهنگی میان دستگاه‌ها، پرهیز از موازی‌کاری و تعارض را لازمه حضور فعال و تأثیرگذار در فضای مجازی دانست.


رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار علما و روحانیون فرمودند: «ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد.»



وی با توجه به انواع جرائم در فضای سایبری گفت: «به‌علت در دسترس قرار گرفتن آسان و نامحدود شبکه‌های مجازی، نشر اکاذیب و هتک حیثیت در فضای مجازی گاهی خسارات غیر قابل جبرانی پدید می‌آورد که آگاهی‌بخشی به دانشجویان و استادان در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.»


در این کارگاه آموزشی که استادان و کارکنان واحد صوفیان حضور داشتند، مواردی همچون امنیت تلفن‌های همراه، امنیت در اشتراک‌گذاری آنلاین اطلاعات، امنیت خریدهای آنلاین و امنیت رمز عبور در نرم‌افزارها و پست الکترونیکی و نحوه مقابله با افراد مجرم و معرفی آنها به مراجع قانونی مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش آنا، دکتر جعفر رحمانی کهنموئی رئیس واحد صوفیان در ابتدای این کارگاه آموزشی با توجه اهمیت امنیت سلامت جامعه و تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی و اخلاقی، گفت: «نقش پلیس فتا در برقراری امنیت روانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار پر رنگ و تاثیرگذار است و دراین راستا دانشگاه آماده هرگونه همکاری با پلیس فتا است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته