دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تازه‌های دفتر پژوهش‌های فرهنگی در بازار نشر

دفتر پژوهش‌های فرهنگی کتاب‌های پیتر دراکر و بازاریابی، راهنمای برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت برند به زبان ساده و مدیریت جامع برند را روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر : 148455

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تازه‌های نشر دفتر پژوهش‌های فرهنگی به شرح زیر است:


پیتر دراکر و بازاریابی؛درس‌هایی از متنفّذترین متفکر عرصه کار و کسب


این کتاب نوشته ویلیام اِی. کوهن با مقدمه فیلیپ کاتر است که داود ایزدی سرشت آن را ترجمه کرده است.


بسیاری پیتر دراکر را پدر علم بازاریابی نوین میدانند. البته، گاهی نیز به اشتباه نگارنده را بهعنوان پدر بازاریابی نوین معرفی کردهاند. اگر اینطور است که میگویند، پس پیتر دراکر را باید پدربزرگ بازاریابی نوین نامید.


بیل کوهن، با جمعآوری دستنوشتههای پیتر دراکر و تلفیق آنها با افکار پیتر، خدمت بسیار ارزشمندی کرده است. کاری که قبلاً هرگز انجام نشده بود. پیتر دراکر رساله منظمی درباره بازاریابی ننوشته است، اما وقتی او راجعبه اهداف مشتریمحور یک شرکت، نقش سودها و رهبری، راجعبه اهمیت اساسی نوآوری و کارآفرینی و درباره شناسایی و بررسی فرصتها و مسائلی از این دست صحبت میکرد؛ به بازاریابی میاندیشید. ما این مهم را مدیون بیل کوهن هستیم، همان کسی که دیدگاههای دراکر درباره همه جنبههای بازاریابی را جمعآوری و در قالب 25 فصل این کتاب خوب عرضه کرد. بیل زیر نظر دراکر تحصیل و مطالعه کرد و داستانهای بسیاری را روایت میکند که تفکرات تجاری خوب و بد پیتر دراکر را به تصویر میکشد. درنتیجه بیل نهتنها دیدگاههای دراکر را توصیف میکند، بلکه همچنین مصادیق و نمونههایی عالی از مشاهدات و تجربیات شخصی خود را ارائه میکند که بهخوبی بیانگر طرز تفکر پیتر دراکر است.


کتاب پیتر دراکر و بازاریابی در پنج بخش با موضوعات: سیطرۀ بازاریابی، نوآوری و کار آفرینی، استراتژی بازاریابی دراکر،معرفی خدمت و کالای جدید و بینش بازاریابی خاص دراکر در 272 صفحه تدوین شده است.


راهنمای برنامه‌ریزی استراتژیک


سیّد محمد اعرابی در کتاب راهنمای برنامه‌ریزی استراتژیک به فرایند مدیریت استراتژیک پرداخته است. این کتاب به برنامهریزی استراتژیک بر اساسالگوی جامع فرایندی (گامبهگام) اختصاص یافته و مطالب، برگرفته از کتابهای مرجع و تجربیات واقعی است.


در فصل اول، الگوی برنامهریزی استراتژیک تشریح میشود و فصلهای بعدی بر مبنای این الگو شکل میگیرند. فصل دوم، به تدوین مقصد مطلوب، شامل بیانیههای مأموریت، چشمانداز و ارزشها میپردازد و فصل سوم، به روش شناسایی اهداف استراتژیک بر اسـاس بیانیهها از طریق شاخصها اختصاص یافته است. فصل چهارم، ماتریسهای عوامل داخلی و خارجی را به عنوان ورودیتدوین استراتژی، ارائه میدهد. فصل پنجم، در مرحله مقایسه به ماتریس سوات برای دستیابی به‌‌‌استراتژیهای قابل قبول بر اساس تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی پرداخته و سپس ماتریس داخلی و خارجی، به منظور تعیین موقعیت استراتژیک، تشریح میشود و فصل ششم، به انتخاب و اولویتبندی استراتژیهای برتر اختصاص یافته است. همچنین فصل هفتم، نمونههای واقعی برنامهریزی استراتژیک بر اساس الگوی ارائه شده در این کتاب را بیان میکند.


مدیریت برند به زبان ساده


این کتاب نوشته بیل کیاراواله و باربارا فیندلی اسکنک است که به همت فراز صادق وزیری و الهه نادری ترجمه شده و از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی به انتشار رسیده است. این کتاب 223 صفحه‌ای با هدف تدریس برای مبنع اصلی درس مدیریت برند تهیه شده است، چراکه مفاهیم متن انگلیسی کتاب حاضر، چندین ترم در کلاسهای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و امبیای دانشگاه خوارزمی تدریس شده و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.


فصل‌های این کتاب عبارتند از: کلیات برند و برند سازی، چرا، چگونه، چه موقع و از چه برند بسازیم؟، ساخت برند جدید یا اصلاح برند، برند شخصی و برند شرکت انفرادی (تک مالکی)، جمع آوری اطلاعات بازار و جایگاه یابی برند، مکتوب کردن برند


نام گذاری برند، طراحی لوگو و شعار برند، معرفی برند، تبلیغات، پیشبرد فروش و روابط عمومی، بهبود تجربۀ برند، وفاداری به برند، ده خطای برند سازی و روش اجتناب از آنها، ده اصل برند سازی که همواره باید به یاد داشته باشید.


مدیریت جامع برند(مکاتب، ارزش گذاری و توسعه برند ملّی)


کتاب مدیریت جامع برند، کتابی تاکیفی است که سید حمید خداداد حسینی و مهران رضوانی نگارش آن را به عهده داشته‌اند.


این کتاب 386 صفحه‌ای از 13 فصل تشکیل شده است: فصول 1 تا 9، مکاتب و رویکردهای مدیریت برند؛ فصل 10 ارزشگذاری برند؛ فصل 11 برندگذاری ملی؛ فصل 12 تداعی برند ملی: شاخصها و مدلهای سنجش و فصل 13 توسعه برند بینالمللی.





انتهای پیام/

برچسب ها: تازه های نشر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته