دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 15:20
رئیس دانشگاه الزهراء در گفت‌وگو با آنا:

اعتراض همه روسای دانشگاه‌ها به ناچیز بودن بودجه است/ این بودجه تامین‌کننده مسائل آموزشی و پژوهشی ما نیست

دکتر انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهراء با اشاره به رشد 10 درصدی بودجه این دانشگاه در لایحه بودجه سال 96، آن را ناچیز دانست و بر حمایت و پشتیبانی وزارت علوم در این زمینه تاکید کرد.
کد خبر : 146972

انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهراء در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «اعتراضی که همه روسای دانشگاه‌ها دارند این است که افزایش بودجه بسیار ناچیز است و از طرف دیگر هزینه‌های دانشجویان نیز هر روز افزایش پیدا می‌کند.»


خزعلی گفت: «هزینه انجام طرح‌های پژوهشی، مواد آزمایشگاهی و تجهیزات نیز هر سال افزایش پیدا می‌کند، اینها غیر از مسائل رفاهی است که واقعا هزینه‌های زیادی دارد. بنابراین این بودجه پوشش‌ده و تامین‌کننده مسائل آموزشی و پژوهشی ما نیست.»


او افزود: «براساس لایحه بودجه 96، سهم بودجه دانشگاه الزهرا حدود 10درصد افزایش یافته است.»


رئیس دانشگاه الزهرا گفت: «برای دانشگاه‌ها نسبت به جاهای دیگر، این بودجه کفاف لازم را نمی‌دهد. بحث عمده کار دانشگاه‌ها بر روی پژوهش است و امروزه بیشتر بحث دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین از سوی وزارت علوم مطرح می‌شود، بنابراین نیاز است که حتما پشتیبانی جدی در این زمینه صورت گیرد.»


او گفت: «ما تلاش کرده‌ایم که برنامه خود را براساس آنچه که هیات امنا گفته است پیش ببریم و بنا را بر 15 درصد گذاشته‌ایم ولی احتمال اینکه بتوانیم این درصد را جذب و به پژوهش اختصاص دهیم وجود ندارد.»


خزعلی ادامه دارد: «بسیار از ساختمان‌های ما فرسوده هستند و نیاز به تعمیر دارند که امسال متاسفانه این بودجه تعمیر هم اختصاص پیدا نکرده است. واقعا اگر بودجه کم شود یا تخصیص پیدا نکند با مشکل جدی روبه‌رو می‌شویم.»


به گفته خزعلی، دانشگاه الزهراء در حال حاضر 151 رشته گرایش دارد که 10هزار و 200 دانشجو در سه مقطع کارشناسی‌، کارشناسی‌ارشد و دکتری در آن رشته‌ها تحصیل می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته