دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

فناوری اطلاعات از خدمات بانکی تفکیک شدنی نیست

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور از برگزاری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک در روزهای 13 و 14 دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران خبرداد.
کد خبر : 146094

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی دیواندری در نشست خبری امروز خود که در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد درباره این همایش افزود: ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با محورهای ابعاد سیاستی و نهادی مانند نقش و جایگاه بانک مرکزی و استانداردسازی فرآیندهای بانکی، نقش و جایگاه شبکه بانکی، زیرساخت‌ها و فناوری‌های اطلاعات، الزامات بین‌المللی و مدل‌های نوظهور برگزار می‌شود و شعار اصلی این همایش بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین است.


وی ایجاد فضای مناسب تعامل برای دست اندرکاران بانکی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و ادامه داد: معرفی نقشه راه نظام‌های پرداخت کشور، بحث و تبادل نظر درباره آخرین دستاوردهای صنعت الکترونیک، بحث درباره تجدید نظر درباره برخی قوانین و دستورالعمل‌های بانکی و ... از دیگر اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌روند.


دیواندری اضافه کرد:‌ صنعت بانکداری سال‌هاست که برای ارائه خدمات بهتر از ظرفیت‌های موجود در صنعت دیگری به ICT استفاده می‌کند و حجم این ارتباطات اکنون به اندازه‌ای رسیده که نمی‌توان این دو صنعت را از یکدیگر تفکیک کرد.


به گفته رئیس پژوهشکده پولی و بانکی این رخداد نقطه تلاقی دو صنعت مهم و بزرگ ارتباطات و اطلاعات و صنعت بانکداری است و باید گفت که تا کنون هیچ صنعتی به صورت مستمر و روزانه مانند صنعت بانکداری خدمات مورد نیاز مردم را تامین نکرده است.


وی بیان کرد: همایش بانکداری الکترونیک فضایی را ایجاد می‌کند تا بازیگران کلیدی این دو صنعت به دور هم جمع شده و نقشه راه آینده را ترسیم کنند. این همایش یکی از اثرگذارترین همایش‌های کشور است که با توجه به ویژگی‌های آن بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.


دیواندری تاکید کرد: ‌نظام بانکی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به علت لزوم نظارت دقیق بر آن و به جهت اهمیت زیست‌های سایر صنایع در آن باید همواره مباحثی مانند تطبیق استانداردهای بین‌المللی و کشف تقلب و مبارزه با پولشویی را مورد توجه قرار دهد. این در حالی است که جامعه جهانی به ویژه در زمانی که ما در تحریم‌ها به سر می‌بردیم، با تغییر مقررات مواجه شده و اکنون ما نیازمند به روز رسانی هستیم.


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور عنوان کرد: 10 میز گرد امضای نظام جامع هویت دیجیتالی، اقتصاد مشارکتی، اتصال به نظام‌های پرداخت بین‌المللی، کشف تقلب و مبارزه با پولشویی، پول‌های رمزی، فرصت‌ها و چالش‌های امروز نظام بانکی، الزامات و زیرساخت‌ها، روند رقابتی در صنعت پرداخت و زبان گزارشگری مالی و چالش IFRS در این همایش برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: در همایش امسال جشنواره سالانه مرحوم دکتر نوربخش نیز برای تقدیر از بانک‌ها در ارائه بهترین خدمات برگزار می‌شود و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه ICT نیز معرفی خواهند شد.


دیواندری درباره برگزاری نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک نیز بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است تا از ظرفیت‌های جامعه هنری در نظام بانکداری کشور که اکنون در حال حرکت به سوی بانکداری سبز است، استفاده شود. تعداد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری حاضر در این جشنواره 13 موسسه و بانک است و 19 شرکت نیز آثار خود را در حوزه ICT به این جشنواره معرفی می‌کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: علی دیواندری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته