دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1395 - 10:25

طرح و بررسی اولویت‌های پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد

در راستای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و جامعه برای کمک به رفع نیازهای پژوهشی موجود در کشور، جلسه‌ای در راستای طرح و بررسی اولویت‌های پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور پیشگیری، درمان، بازپروری، کاهش آسیب‌های موجود در جامعه و... با حضور مدیران گروه حقوق، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در دفتر معاون پژوهش و فناوری واحد بروجرد برگزار شد.
کد خبر : 144715

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بروجرد، در این جلسه برخی از اولویت‌های پژوهشی این سازمان همچون سنجش دانش و نگرش مخاطبان نسبت به مواد مخدر و روانگردان‌ها و ارزشیابی میزان اثربخشی برنامه‌های تبلیغی علیه موادمخدر، کشف انگیزه‌های مصرف مواد مخدر، دامنه سنی و شغلی افراد معتاد، بررسی میزان قیمت شربت تریاک و نسبت آن با مصرف تریاک کشور و تأثیرات آن در اقتصاد خرد و کلان، شناسایی چالش‌ها و موانع تحقق برنامه‌های پیشگیری از سوءمصرف در مدارس کشور، بررسی نگرش مسئولان، جامعه و خانواده نسبت به درمان اعتیاد، نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه، رابطه تهاجم فرهنگی با اشاعه مواد مخدر در کشور و راه‌های مقابله با آن، بررسی میزان اثربخشی افزایش مهارت شغلی معتادان بهبود یافته در اشتغال آنان و... طرح و مورد بررسی قرار گرفت.


محمدرضا معظمی گودرزی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در این جلسه گفت: «با توجه به تمایل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سپردن اولویت‌های پژوهشیِ خود به دانشگاه، فرصتی فراهم آمده تا با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه از جمله وجود استادان باتجربه و متخصص در زمینه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی بتوانیم با تولیدات علمی و شناسایی نیازهای سازمان‌های مختلف، گامی برای رفع مشکلات جامعه برداریم و در این مسیر برای اجرای طرح‌های پژوهشی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.


در ادامه استادان و مدیران گروه‌های آموزشی حاضر در جلسه با ابراز خرسندی از برگزاری اینگونه جلسات، خواستار هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به سمت اولویت‌های پژوهشی و استخراج طرح‌های پژوهشی از آن‌ها شدند و بروکراسی اداری را مانعی برای تحقق این ایده‌ها دانستند و از معاونت پژوهش و فناوری واحد بروجرد در راستای رفع این موانع یاری طلبیدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته