دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سازمان فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد

آمادگی برای ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در راستای بررسی زمینه های همکاری چند جانبه، نشستی را با معاونین آموزشی اداره شیلات شهرستان چابهار برگزار کرد.
کد خبر : 143562

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مانا، جهانتیغی در این نشست ضمن اعلام آمادگی واحد متبوع خود برای تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه صنایع دریا پایه عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد تا با تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقاء سطح مهارت های صید و صیادی، فعالیت در بخش‌های مختلف شیلاتی را کاربردی‌تر کرده و با توسعه تکنیک‌های نوین آبزی‌پروری بهره وری بیشتری را در این حوزه ایجاد کند .


وی تصریح کرد: شهرستان چابهار دارای ظرفیت‌های متعددی در زمینه صنایع دریا پایه است که آموزش‌های مهارتی بر اساس این ظرفیت‌ها تدوین و ارائه خواهد شد چرا که با ایجاد مهارت در علاقه مندان شهری و روستایی، اشتغال در این حوزه و سطح بندی مهارتی شاغلان و کارجویان بخش شیلات در شهرستان اشتغال مولد و پایدار را شاهد خواهیم بود.


وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مطالعاتی در خصوص ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی با توجه به مصوبه شورای عالی صنایع دریایی کشور مبنی بر ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی مکران انجام داده است لذا در تکمیل مطالعات انجام شده، از اداره شیلات شهرستان چابهار تقاضای همکاری داریم.


مهدی حسینی معاون آموزش اداره شیلات شهرستان چابهار نیز با اشاره به اولویت های آموزشی اداره متبوع خود بیان کرد: در راستای گسترش همکاری ها و نیز بر اساس نیاز منطقه، اولویت بندی را برای ارائه آموزش های مهارتی تدوین کرده ایم که موتوریست درجه 1 و 2 ، ناخدای صیادی قایق و کمک ناخدا و ناخدای بالای 24 متر آبهای آزاد از مهم ترین آنها است.


وی ادامه داد: 106 واحد صنایع شیلاتی با اشتغال 85هزار نفردر منطقه مشغول فعالیت هستند که توانمند سازی و تکمیل مهارت آموزی آنها را در زمینه های صید و صیادی و قایق رانی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواستاریم.


این جلسه با حضور محمدجهان تیغی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، علی پارسائیان مسئول دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور، حسن زهی و منتظمی حوزه معاونت اداری مالی و مسئول آموزش، و حسینی و جهانتیغ معاونین آموزشی اداره شیلات شهرستان چابهار در اداره شیلات شهرستان چابهار برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته