دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتمان آزاد دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز عنوان شد

دو تمایز جنبش دانشجویی از نگاه آهنگران

گفتمان آزاد دانشجویی به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد. فرزند صادق آهنگران در این مراسم تصریح کرد که روحیه پرسشگری و نقد قضایا و آرمان‌خواهی و اصول‌گرایی در عین داشتن روحیه اصلاح‌طلبی دو تمایز مهم جنبش دانشجویی با سایر جنبش‌هاست.
کد خبر : 142035

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حجت الاسلام محمدعلی آهنگران اظهار کرد: حق‌خواهی، پرسشگری و روحیه استکبارستیزی سرفصل شروع جنبش دانشجویی بود و این جنبش ذخیره‌ای ارزشمند برای همه است که نسبت به عزت و شرف و آگاهی بخشی در جامعه حساس باشیم.


این نویسنده و پژوهشگر افزود: توجه به مهم‌ترین اولویت‌های مهم جامعه مخصوصا مبارزه با فساد و ویژه خواری، رعایت قانون و حق شهروندی و حساسیت نسبت به حقوق تک تک افراد جامعه و ایجاد عقلانیت ویژگی‌های عمده‌ای است که از جنبش دانشجویی در عصر حاضر انتظار می‌رود.


این نویسنده و پژوهشگر تأکید کرد: مطبوعات آزاد، احزاب آزاد و جنبش دانشجویی پرسشگر و نقاد، درجه حساسیت یک جامعه است و اگر این‌ها از جامعه گرفته شود شفافیت جامعه از میان می‌رود.


محمد کیانوش‌راد نماینده پیشین مجلس هم گفت: دانشجو و دانشگاه از طبقه‌ای هستند که میل به دانستن دارند و سوال کردن اولین نکته‌ای است که هرانسان دانش پژوه به دنبال آن است زیرا جرأت دانستن، کار بزرگی است.


کیانوش‌راد افزود: ورود به دانشگاه و آموختن، ورود به حوزه پرسشگری است و به دلیل ماهیت ساختاری دانشگاه، باید در مسائل علوم اجتماعی و حقوقی و سایر زمینه‌ها ورود پیدا کرده و به ارائه راه حل بپردازد.


وی تصریح کرد: آزادی بر همه امور مقدم است و قدرت بدون آزادی و قانون، میل به دیکتاتوری ایجاد می‌کند و برعکس آن نیز باعث هرج و مرج می‌شود.


این نماینده سابق مجلس تأکید کرد: نگاه اصلاح جامعه نگاهی امروزی و جدید نیست و در طول تاریخ با مدلهای مختلف وجود داشت ولی نقش دانشجو در این میان نقشی روشنگرانه بود که معطوف به قدرت نیست.


کیانوش راد ادامه داد: آگاهی فکنی، آزادی خواهی و روشنگری از وظایف مهم دانشجو است و اگر دانشجو نبود حرکت ملی شدن نفت صورت نمی‌گرفت، انقلاب اسلامی به این شکل امروزی قادر به پیروزی نبود و جامعه ایران به پیش نمی‌رفت.


وی تأکید کرد: رشد علم با آزادی همراه است و دانشجو باید در راه آرمان‌ها ودفاع از آزادی فداکاری داشته باشد و سیستم نیز باید سالم و دیوان سالاری بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد و مسئولان در برابر سوالات مردم پاسخگو باشد.


در ادامه این مراسم پرسش و پاسخ برگزار شد. گفتمان آزاد دانشجویی ۲۲ آذر در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب