دو تمایز جنبش دانشجویی از نگاه آهنگران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حجت الاسلام محمدعلی آهنگران اظهار کرد: حقخواهی، پرسشگری و روحیه استکبارستیزی سرفصل شروع جنبش دانشجویی بود و این جنبش ذخیرهای ارزشمند برای همه است که نسبت به عزت و شرف و آگاهی بخشی در جامعه حساس باشیم.
این نویسنده و پژوهشگر افزود: توجه به مهمترین اولویتهای مهم جامعه مخصوصا مبارزه با فساد و ویژه خواری، رعایت قانون و حق شهروندی و حساسیت نسبت به حقوق تک تک افراد جامعه و ایجاد عقلانیت ویژگیهای عمدهای است که از جنبش دانشجویی در عصر حاضر انتظار میرود.
این نویسنده و پژوهشگر تأکید کرد: مطبوعات آزاد، احزاب آزاد و جنبش دانشجویی پرسشگر و نقاد، درجه حساسیت یک جامعه است و اگر اینها از جامعه گرفته شود شفافیت جامعه از میان میرود.
محمد کیانوشراد نماینده پیشین مجلس هم گفت: دانشجو و دانشگاه از طبقهای هستند که میل به دانستن دارند و سوال کردن اولین نکتهای است که هرانسان دانش پژوه به دنبال آن است زیرا جرأت دانستن، کار بزرگی است.
کیانوشراد افزود: ورود به دانشگاه و آموختن، ورود به حوزه پرسشگری است و به دلیل ماهیت ساختاری دانشگاه، باید در مسائل علوم اجتماعی و حقوقی و سایر زمینهها ورود پیدا کرده و به ارائه راه حل بپردازد.
وی تصریح کرد: آزادی بر همه امور مقدم است و قدرت بدون آزادی و قانون، میل به دیکتاتوری ایجاد میکند و برعکس آن نیز باعث هرج و مرج میشود.
این نماینده سابق مجلس تأکید کرد: نگاه اصلاح جامعه نگاهی امروزی و جدید نیست و در طول تاریخ با مدلهای مختلف وجود داشت ولی نقش دانشجو در این میان نقشی روشنگرانه بود که معطوف به قدرت نیست.
کیانوش راد ادامه داد: آگاهی فکنی، آزادی خواهی و روشنگری از وظایف مهم دانشجو است و اگر دانشجو نبود حرکت ملی شدن نفت صورت نمیگرفت، انقلاب اسلامی به این شکل امروزی قادر به پیروزی نبود و جامعه ایران به پیش نمیرفت.
وی تأکید کرد: رشد علم با آزادی همراه است و دانشجو باید در راه آرمانها ودفاع از آزادی فداکاری داشته باشد و سیستم نیز باید سالم و دیوان سالاری بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد و مسئولان در برابر سوالات مردم پاسخگو باشد.
در ادامه این مراسم پرسش و پاسخ برگزار شد. گفتمان آزاد دانشجویی ۲۲ آذر در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/