دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 15:24

نام «اسکانیا» با 10 کشته دوباره بر سر زبان‌ها افتاد

مدتها از آخرین سانحه ایجادشده برای اتوبوس‌های اسکانیا می‌گذرد،‌ اما امروز سقوط یک دستگاه اسکانیا به دره‌ در منطقه سوادکوه که به کشته شدن 10 نفر منجر شد، بار دیگر نام این اتوبوس پرحاشیه را بر سر زبان‌ها انداخت.
کد خبر : 14067

به گزارش گروه اقتصادی آنا، واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور تهران – ساری تا کنون 10 کشته و 17 مجروح بر جا گذاشته‌ است. امروز هواپیمای مسیر مشهد-ساری شرکت هواپیمایی ماهان که به دلیل شرایط نامناسب جوی ناگزیر به نشستن در فرودگاه مهرآباد تهران شده بود، جمعی از مسافران خود را با اتوبوس عازم ساری کرد که این اتوبوس نیز دچار سانحه شد.


سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: حوالی ساعت 8:15 امروز یک دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت آسیا سفر کرج که از مبداء تهران به سمت ساری در حال حرکت بود در کیلومتر 13 محور گدوک – اورین واژگون شد و در پی این حادثه متاسفانه 10 تن از 27 سرنشین این اتوبوس کشته شدند.


در همین زمینه مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه فراخوان رفع نواقص اتوبوس‌های اسکانیا در اسفند سال گذشته به پایان رسید، گفت: سازمان راهداری از طریق سیستم خود، هواپیمایی ماهان و مصدومان سانحه مشهد – ساری پیگیر جزئیات و علت حادثه است.








اتومبیل بازبینی شده برای همیشه از خرابی قطعات مصرفی و یا استهلاک مصون نیست و امکان بروز نقص پس از فراخوان بازبینی وجود دارد

جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه مجوز فعالیت اسکانیاهای امتناع کننده از شرکت در فراخوان رفع نواقص بسته شده‌ است، افزود: فراخوان رفع نواقص اتوبوس‌های اسکانیا از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و تا پایان اسفندماه نیز 3 هزار و 400 دستگاه مورد بازبینی قرار گرفت.


وی با تاکید بر اینکه در حال بررسی تمامی اتوبوس‌های اسکانیا دارای کارت هوشمند در سازمان راهداری هستیم، تصریح کرد: بخشی از اتوبوس‌های تولیدشده در کارخانه عموما از سوی شهرداری‌ها برای به‌کارگیری در سیستم حمل‌ونقل شهری و بخشی دیگر از سوی ارگان‌ها برای جابه‌جایی کارمندان خریداری می‌شود و لزوما همه اتوبوس‌های خریداری شده به سیستم برون‌شهری و عمومی نمی‌آیند تا تحت نظارت سزمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای باشند.


مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری در پاسخ به این پرسش که چرا با پایان فراخوان رفع نواقص اتوبوس‌های اسکانیا باید شاهد چنین سوانح رانندگی باشیم، اظهار کرد: نمی‌توان با این قطعیت در این باره نتیجه‌گیری کرد، چرا که اتومبیل بازبینی‌شده برای همیشه از خرابی قطعات مصرفی و یا استهلاک مصون نیست و امکان بروز نقص پس از فراخوان بازبینی وجود دارد. ضمن اینکه فراخوان اتوبوس‌های اسکانیا یک ماه پیش پایان یافته است.


هدایتی خاطرنشان کرد: از طرفی عقاب افشان شرکت سازنده اتوبوس های اسکانیا در جریان بازدید فنی از این اتوبوس‌ها، سیستم برق، سوخت و سایر قطعات را بازبینی می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته