دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

حسن آقاکریمی: مافیای سینما آدم‌های مفلوکی هستند/ دیگر از هزار کیلومتری سینمای کودک هم رد نمی‌شوم!

حسن آقاکریمی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فرار از اردو» در واکنش به انتقادهای غلامرضا رمضانی، کارگردان فیلم، مبنی بر دولتی بودن هزینه‌های فیلم، مدعی شد که 40 درصد سرمایه فیلم متعلق به رمضانی است و او را فیلسوفی خواند که از همه‌ چیز باخبر است...
کد خبر : 140231

حسن آقاکریمی، تهیه‌کننده «فرار از اردو» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا ادعای غلامرضا رمضانی مبنی بر دولتی بودن تمام هزینه‌ها را رد کرد و گفت: «حدود 40 درصد هزینه‌های «فرار از اردو» توسط کارگردان فراهم شده و بودجه این فیلم کاملا دولتی نبوده است. 400 میلیون تومان از هزینه فیلم توسط فارابی تامین شد اما این تمام هزینه‌ها نبود و برای ساخت فیلم، مبلغی نزدیک به 800 میلیون تومان هزینه کردیم.»


واقعیت این است که از سر خیرات امواتشان و برای ثواب فیلم ما را اکران کردند


آقاکریمی درمورد اکران این فیلم در گروه آزاد و سئانس‌های صبح و ظهر سینماها که به فیلم‌شان تعلق گرفته بود، هم گفت: «تلاش زیادی کردیم که فیلم را در شرایط بهتری اکران کنیم اما زورمان نرسید. التماس کردیم... شرکت هدایت‌فیلم، پخش‌ فیلم ما را نپذیرفت، شکوفافیلم هم همینطور... هرجایی رفتیم با این جواب روبه‌رو شدیم: فیلم چهره ندارد و ما پخشش را قبول نمی‌کنیم. برچسب فیلم کودک و نوجوان روی فیلم بود و هیچ‌جا حاضر به همکاری با ما نشد. به فیلم‌‌های انگشت‌شماری که در حوزه کودک و نوجوان ساخته می‌شوند و فروش‌ میلیاردی دارند، توجه نکنید؛ چرا که آن فیلم‌ها توسط پخش‌کننده‌ها و سینماداران ساخته می‌شود و با بهترین شرایط اکران می‌شود، چون فیلم خودشان است. واقعیت این است که از سر خیرات اموات‌شان و برای ثواب فیلم ما را اکران کردند! برش ما در همین حد بود و زورمان نرسید... راستش من هم آدمی نیستم که بخواهم با جایزه دادن و باج دادن و رشوه، سئانس‌های بیشتر بگیرم.»


بنیاد فارابی از زیر وظایفش شانه خالی کرد


وی درمورد همکاری نکردن ارشاد و بنیاد فارابی برای اکران گسترده فیلم هم گفت: «ارشاد هیچ گونه همکاری‌ای با ما نکرد و درحالی که بنیاد فارابی مسئول بود، از زیر وظایفشان شانه خالی کردند. نوبت‌های اکران را از دست دادیم و به دو راهی رسیدیم: یا باید «فرار از اردو» را آبان‌ماه اکران می‌کردیم و یا تا سال بعد صبر می‌کردیم که دیگر معلوم نبود آیا فیلم رنگ پرده را می‌دید یا نه...»


کسانی که در سینمای ایران به مافیا معروف شده‌اند، آدم‌های مفلوکی هستند


آقاکریمی درمورد مافیای اکران که بهترین زمان اکران را به فیلم‌های خاص می‌دهند هم گفت: «نباید اسم مافیا را خراب کرد! مافیا تشکیلات بزرگی در کشور ایتالیا و آمریکا بوده و در دنیا رعب و وحشت ایجاد می‌کرده است. کسانی که در سینمای ایران به مافیا معروف شده‌اند، آدم‌های مفلوکی هستند که با کلاشی دنبال منافع شخصی خودشان هستند و به سینما و فیلمسازها ضربه می‌زنند.»


متولی سینما همه‌چیز را به امان خدا رها کرده


این تهیه‌کننده درمورد وضعیت سینما هم گفت: «وقتی متولی سینما همه‌چیز را به امان خدا رها کرده و جواب‌گو نیست، دچار این وضعیت می‌شویم. ارشاد و فارابی همه‌چیز را رها کرده‌اند و معلوم نیست چه قصدی از این بی‌برنامگی دارند. از سینمای کودک و نوجوان حمایت نمی‌شود و اصطلاحا، زمانه «سلام بمبئی» و «آس و پاس» است و باید از این فیلم‌ها ساخت و فروخت.»


هنوز کسی تلویزیون تماشا می‌کند؟!


آقاکریمی که پیش از این فیلم «قفل‌ساز» را با غلام‌رضا رمضانی کار کرده بود، در ادامه از تبلیغات فیلم و همکاری با این کارگردان و همچنین سینمای کودک انتقاد کرد: « فیلم «فرار از اردو» پتانسیل بالایی داشت و لیاقت فروش بیشتری داشت، اما ما بیلبورد شهری نداشتیم و با چند تیزر تلویزیون فیلم دیده نمی‌شود. مگر هنوز کسی تلویزیون تماشا می‌کند؟! به غلامرضا رمضانی هم توصیه می‌کنم به جای در خانه ماندن و شعار دادن، بیرون بیاید و با این وضعیت مقابله کند. در مورد سینمای کودک هم باید بگویم که دیگر از هزار کیلومتری آن هم رد نمی‌شوم و اگر کلاهم هم افتاد برنداشته می‌رم...!»


تاکنون 1 میلیارد و 500 میلیون تومان برای «کاناپه» هزینه شده


این تهیه‌کننده که مجری طرح «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری هم هست، در انتها درمورد این فیلم حرف زد: «تاکنون 1 میلیارد و 500 میلیون تومان برای «کاناپه» هزینه شده و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا فیلم به جشنواره برسد. البته فرم درخواست حضور در جشنواره را پر کرده‌ایم. متاسفانه به دلیل بدی آب و هوا تصویربرداری کمی با تاخیر مواجه شد اما همه‌چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت. »


انتهای پیام/

برچسب ها: کیانوش عیاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته