دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1395 - 10:00
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

کاهش 25 درصدی اعتیاد با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد میسر می‌شود

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر گفت: ‌بر این اساس ما موظف به کاهش 25 درصدی اعتیاد تا پایان برنامه ششم توسعه هستیم که دستیابی به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی در همه حوزه‌ها از جمله کاهش تقاضا و عرضه است.
کد خبر : 138939

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی مویدی در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اقدام و عمل در سازمان‌های مردم نهاد به لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی با همراهی سمن‌ها اشاره و اظهار کرد: با حضور پررنگ و موثر سمن‌ها حتما شاهد اقدامات جدی و اثرگذار در کاهش اعتیاد در آینده خواهیم بود.


وی با بیان اینکه مردمی کردن این مبارزه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های علمی و فنی است، اضافه کرد: این مهم بدون گفتمان‌سازی قطعا به نتیجه نخواهد رسید و برای کاهش تقاضای مواد مخدر و اجتماعی شدن این مبارزه در سطح کلان زیر ساخت‌ها در کشور فراهم شده است.


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در این زمینه توضیح داد: بر اساس این سیاست ما موظف به کاهش 25 درصدی اعتیاد تا پایان برنامه ششم توسعه هستیم که دستیابی به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی در تمام حوزه‌ها از جمله کاهش تقاضا و عرضه است.


به گفته وی این مهم قطعا بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود بنابراین تلاش می‌شود تا با گفتمان‌سازی و بهره‌مندی از نظرات صاحب نظران ضرورت‌های این حوزه تبیین شود.


مویدی تصریح کرد: خوشبختانه رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکردی اجتماعی است و در سال‌های اخیر با اولویت قرار دادن این بخش تلاش شده با استفاده از قابلیت‌های این حوزه گام‌های موثری برداشته شود.


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به برگزاری سه جلسه مقام معظم رهبری با روسای قوا در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: این موضوع حساسیت این حوزه را نشان می‌دهد ما معتقدیم برای اثربخشی در این مبارزه باید از توانمندی‌های ارزشمند مردم استفاده شود. امروز دو هزار سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد فعالیت می‌کنند و این نشان دهنده قابلیت بالای این بخش است.


مویدی خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با رئیس جمهور ایشان نیز تاکید ویژه‌ای بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر داشتند و امیدواریم این همایش ملی بتواند راهی برای شکوفایی خلاقیت‌های سازمان‌های مردم نهاد باز کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته