فروش محصولات فرهنگی شهرداری مشهد در پایگاههای راهنمای زائر/ عضو شورای شهر: پول گرفتن از زائران شایسته کلانشهر مشهد نیست
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، علی قناویزچی، مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد امروز 18 آبان ماه در صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در این خصوص، اظهار کرد: در نظرسنجیهای صورت گرفته بین زائران در خصوص نحوه اطلاعرسانی، 46 درصد زائران تقاضای تولید محصولات فاخرتری برای اطلاعرسانی اماکن تفریحی و گردشگری داشتهاند.
وی افزود: تولید هر محصول فاخر بین 3000 تا 5000 تومان هزینه دارد و با توجه به ورود سالانه 25 میلیون زائر به این کلانشهر امکان تامین هزینه این تولیدات برای این حجم زائر از محل بودجه شهرداری وجود ندارد.
قناویزچی با بیان اینکه حدود 64 درصد از زائران نیز اولویت اول اطلاعرسانی را نرمافزارها و اپلیکیشنهای موبایلی بیان کردهاند، عنوان کرد: در حال حاضر21 ابزار اطلاعرسانی پیشرفته و نرمافزاری در دست تولید است.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد اضافه کرد: از این رو یک نقشه گردشگری و کتاب «زائرکوچولو» به صورت رایگان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت، اما آنها برای دریافت محصولات کاملتر باید هزینهای پرداخت کنند.
حسن قدیری طرقی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با این لایحه، گفت: در حال حاضر تمام شهرها حتی ضعیفترین آنها محصولات فرهنگی مورد نیاز مسافران را در مبادی ورودی رایگان توزیع میکنند بنابراین شایسته کلانشهر مشهد نیست که زائران برای دریافت محصولات فرهنگی هزینه بپردازند.
وی افزود: از لحاظ درآمدی نیز این اقدام ممکن است سالانه حداکثر یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد که در قبال 2500 میلیارد تومان بودجه نقدی شهرداری مبلغی نیست.
محمدرضا دیمهکار، دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز در مخالفت با این لایحه، یادآور شد: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ما باید به فکر معرفی مشهد به جهانیان باشیم نه اینکه برای ارائه حداقل خدمات از زائران و مسافران هزینه دریافت کنیم.
وی اضافه کرد: هزینه تهیه این محصولات در مقابل کمکهای میلیاردی شهرداری به سازمانهای مختلف ناچیز است و در آستانه سال 2017 نباید این اقدام عملیاتی شود.
علیاصغر نخعیراد، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در موافقت با این لایحه، تصریح کرد: نقشه اطلاعرسانی شهر مشهد به صورت رایگان در اختیار زائران قرار میگیرد، اما با دریافت هزینه برای سایر محصولات فرهنگی و ابزار اطلاعرسانی به نوعی از تولید بی برنامه محصولات جلوگیری میشود و محصولات مطابق نیاز زائران تولید و عرضه خواهد شد.
در پایان این لایحه با رای اعضای شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به فروش محصولات فرهنگی مورد تایید خود در پایگاههای راهنمای زائر اقدام کند.
انتهای پیام/