سرمایهگذاری ۲۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آذرپیکان در حاشیه بازدید خبرنگاران از بندر شهید رجایی افزود: از این میزان سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد ریال آن در بخش های مختلف انرژی، خدماتی، و کانتینری انجام شده است.
وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف مشوق های زیادی در نظر گرفته است، گفت: توسعه شبکه ریلی بندر، تکمیل زیر ساخت های آب، برق، فاضلاب سیستم اعلام و اطفای حریق، شبکه ارتباطی و مخابراتی بندر و پسکرانه از جمله طرح هایی است که سرمایه گذاران بخش خصوصی علاوه بر معافیت های مالیاتی از مشوق های زیادی در این زمینه برخوردار می شوند.
آذرپیکان از تهیه طرح جامع بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برای انجام سرمایه گذاری در ساخت مخازن فرآورده های نفتی از جمله مازوت، نفتا، بنزین، گازوییل، قیر و گازمایع خبر داد و گفت: با افزایش میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر هم اکنون بیش از ۷۰ درصد قطعات زمین بندرخلیج فارس توسط بخش خصوصی یا به به بهره برداری رسیده و یا در مرحله اجرایی قرار دارد.
رئیس اداره عمرانی سرمایه گذاری اداره کل بنادر استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی فعلی مخازن فرآورده های نفتی بندر شهید رجایی اظهار کرد: براساس قراردادهایی که در سه سال اخیر منعقد شده، هم اکنون افزایش ظرفیت این مخازن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در دست اجرا است و تا سال ۱۳۹۹ در مجموع ظرفیت مخازن نفتی این بندر به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: هرگونه سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی مطابق با استانداردهای روز جهانی انجام می شود تا در دوران پسا تحریم با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز این بندر و پسکرانه آن برای صادرات و واردات کالا همچنان جایگاه خود را در منطقه حفظ کند.
آذرپیکان در پایان بیان کرد: در جهت تناسب ظرفیت های دریایی با خشکی در بندر شهید رجایی، مطالعات احداث دو پست اسکله ۱۰۰ هزار تنی و ارتقا ظرفیت 2 اسکله 5 هزار تنی به ۱۵ هزار تن در این بندر در دستور کار ما قرار گرفته است.
مجتمع بندری شهید رجایی با برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در نزدیکترین نقطه به تنگه هرمز و دهانه ورودی خلیج فارس، به دلیل فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، مهمترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/