دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

پانسمان‌های مدرن سوختگی تحت پوشش بیمه نیست/ فوت سالانه 3 هزار نفر بر اثر سوختگی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح تحول سلامت پانسمان‌های سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما پانسمان‌های مدرن هنوز تحت پوشش نیست درحالی که پانسمان در درمان بیماران سوختگی بسیار مهم است که وزارت بهداشت باید به آن توجه کند.
کد خبر : 129202

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، رسول خضری درباره اینکه سالانه 30 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند، افزود: متاسفانه در این میان حدود 3 هزار نفر فوت می‌کنند که 95 درصد این افراد جزو اقشار فقیر جامعه هستند.


نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع کمیسیون بهداشت در برنامه ششم توسعه این پیشنهاد را مطرح کرد تا 10 الی 15 درصد تخت‌های بیمارستانی به بیماران سوختگی اختصاص یابد.


این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بحث عفونت در سوختگی بسیار کشنده است و آمار مرگ و میر را بالا می‌برد ضمن آنکه پانسمان‌هایی که در این خصوص وجود دارد سنتی است در حالی که پانسمان‌های مدرن در سوختگی گران قیمت است و نمی‌گذارند حالت چسبندگی و تغییر شکل در پوست صورت گیرد.


وی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته پانسمان‌های مدرن دارند و جراحی سوختگی و ترمیمی نیز بسیار سریع اتفاق می‌افتد زیرا هرچه زمان جراحی پلاستیک زودتر انجام شود مشکلات بعدی در حوزه عفونت و مشکلات ناشی از مشکلات کلیوی کمتر رخ می‌دهد؛ همچنین در این صورت جراحی به موقع نتیجه بخش‌تر بوده و باعث می‌شود بافت‌های دیگر کمتر آسیب ببیند.


خضری با بیان اینکه رسیدگی به بیماران سوختگی مستلزم افزایش تخت‌های سوختگی است، افزود: نباید بیمارستان سوختگی جدای از بیمارستان‌های بزرگ باشد زیرا بیمار سوختگی ممکن است از لحاظ کلیه و قلب یا مغز نیز آسیب ببیند در این صورت می‌توان از دیگر بخش‌های بیمارستان برای درمان بیمار به طور تخصصی استفاده کرد.


این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح تحول سلامت پانسمان‌های سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما پانسمان‌های مدرن هنوز تحت پوشش نیست درحالی که پانسمان در درمان بیماران سوختگی بسیار مهم است که وزارت بهداشت باید به آن توجه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته