دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار وزارت تعاون:

راه اندازی دفاتر نمایندگی کاریابی های بین المللی در خارج از کشور

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون از راه اندازی دفاتر نمایندگی کاریابی های بین المللی برای اعزام نیروی کار ایرانی در دیگر کشورها خبر داد.
کد خبر : 128939

محمد اکبرنیا در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بر اساس ماده ۳۵ آیین نامه کاریابی‌ها کارگروهی متشکل از وزارت تعاون، وزارت امور خارجه، وزارت کشور و کاریابی‌های بین‌المللی تشکیل و سیاست اعزام نیروی کار را بررسی می‌کند.


وی با بیان اینکه این کارگروه راهکارهای اعزام نیروی کار ایرانی را دنبال می کند، تصریح کرد: کارگروه اعزام نیروی کار هر سال تشکیل می شود اما به علت شرایط دیپلماتیک سال‌های اخیر در اعزام نیروی کار به خارج از کشور به صورت رسمی و از طریق دولت‌ها موفق نبودیم.


اکبرنیا ادامه داد: متاسفانه روابط دیپلماتیک مناسبی در گذشته فراهم نبود و از این رو هیچ یک از تفاهم نامه‌های به امضا رسیده با دیگر کشورها از قبیل قطر و کویت عملیاتی نشده و در قالب تفاهم نامه و مذاکرات هیات تجاری دو کشور باقی ماند.


وی تاکید کرد: بدین ترتیب چشم انداز اعزام نیروی کار ایرانی به پس از برجام معطوف بود تا با تغییرات شرایط سیاسی زمینه هدایت نیروی کار فراهم شود.


مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون اظهار کرد: بعد از برجام نیز اگرچه برخی اختلافات سیاسی حل و فصل شد اما در عمل آنچه که باید، به صورت کامل اجرایی نشد و به همین علت نیز پیش بینی های اعزام نیروی کار در پسابرجام کاملا محقق نشد.


وی بیان کرد: با این حال کارگروه ماده ۳۵ تشکیل و راهکارهایی برای پیگیری اعزام نیروی کار به خارج از کشور پیشنهاد شد که از مهم‌ترین آنها راه اندازی نمایندگی کاریاب‌های بین‌المللی در کشورهایی بود که زمینه اعزام نیروی کار به آنها وجود دارد.


اکبرنیا خاطرنشان کرد: اکنون دستوالعمل در حال نهایی شدن است تا گام عملیاتی در جهت اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از کشور برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب