دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با هدف افزایش دانش علمی در حوزه لباس‌های عاشورایی صورت می‌گیرد

پژوهش میدانی لباس عاشورایی اقوام با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از برنامه جامع پژوهشی برای بررسی میدانی درباره لباس اقوام در حوزه البسه عاشورایی خبر داد.
کد خبر : 127639

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه لباس های عاشورایی، قبادی در این باره گفت: در برنامه های پژوهشی قصد داریم تا با اعزام گروه های پژوهشی آموزش دیده و حرفه ای به برخی نقاط کشور، درباره لباس های اقوام و سنتی کشور، تحقیق جامعی را انجام دهیم.


وی ادامه داد: لباس های عاشورایی قرن هاست که در کشور ما ریشه دارد و در برخی نقاط کشور مثل تبریز و زنجان همچنان به عنوان الگوی اصلی پوشش در عزاداری ها استفاده می‌شود، که برای این موضوع نیاز به بحثی علمی‌است.


نخستین نمایشگاه لباس هاس عاشورایی 26 مهر تا 2 آبان در تالار وحدت تهران از ساعت 10 تا 18 میزبان علاقه مندان است.


آمادگی اتحادیه پوشاک برای تولید انبوه آثار برگزیده تمایشگاه لباس های عاشورایی


ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک کشوری در آیین گشایش نخستین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی گفت: تلاش داریم تا با بررسی کارشناسی آثار ارائه شده در این نمایشگاه و با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس، امکان تولید انبوه آثار برگزیده را فراهم آوریم.


شیرازی به ستاد خبری نخستین نمایشگاه لباس های عاشورایی گفت: اصناف همواره از قشرهایی دینی و موثر در عزاداری ها بوده‌اند و ادای دین به مفاهیم عاشورایی را از وظایف و تکالیف خود می‌شمارند.


شیرازی گفت: آثار بسیار ارزشمندی در این نمایشگاه ارائه شده و قصد داریم با بررسی برخی مسایل فنی زمینه امکان تولید انبوه این آثار را توسط تولیدکنندگان توانمند ایرانی فراهم آوریم .


نخستین نمایشگاه لباس هاس عاشورایی از دوم مهر ماه در تالار وحدت افتتاح شد و تا دوم آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته