دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز کار چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن در واحد تبریز با حضور 137 تیم

چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن امروزهشتم مهرماه به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با همکاری انجمن بتن ایران برگزار شد.
کد خبر : 121836

به گزارش خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر طالب مرادی شقاقی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و رئیس چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: با توجه به اینکه بتن پرمصرف ترین ماده ساختمانی است مسابقات بتن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.


تحول عظیم، با اختصاص دو درصد گردش مالی بتن به تحقیق و پژوهش


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزود: تولید ومصرف بتن در جهان، 7 میلیار متر مکعب و در ایران 100 میلیون متر مکعب است که این مقدار تولید و مصرف در ایران 40 درصد بیش تر از متوسط جهان است که 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال دارد و با توجه به اهمیت آن در توسعه پایدار کشور باید در این زمینه تحقیقات و مطالعات زیادی صورت گیرد.


رئیس چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن ادامه داد: اگر دو درصد این گردش مالی در بتن به تحقیق و پژوهش تخصیص یابد میتواند تحول عظیمی در صنعت بتن بوجودآورد که برگزاری مسابقات بتن را می توان قدمی در راه تحقیق و پژوهش بتن تلقی کرد.


وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات بتن راهکاری مناسب در راستای ارتقای دانش بتن شناسی، دانش فنی و ارتقای کیفیت بتن کارگاهی در بین دانشجویان، محققین و کارشناسان شرکت های حقوقی است.


شقاقی تأکید کرد: سیمان یکی از مصالح اصلی بتن می باشد ولی تولید سیمان با آلودگی محیط زیست همراه است که باید در تولید بتن، مصرف سیمان را به حداقل برسانیم و با تحقیقات،جایگزینی مناسب برای آن پیدا کنیم تا آلودگی محیط زیست را به حداقل برسانیم.


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزود: یکی از اهداف سند چشم انداز بتن کشور در سال1404 نیز در راستای کاهش مصرف بتن و سیمان و صرفه جویی در هزینه است.


رئیس چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن در پایان از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و شورای اسلامی وسازمان زیباسازی شهرداری تبریز،پدافند غیرعامل استانداری ، شرکت عمران و توسعه آذربایجان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، شرکت های پلیمر بتن آران، بتن آماده امامیه وسازه های نوین ، معاونت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشجویان عمران این دانشگاه در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.



ثمری: فنآوری‌ها چیزی جز اعتماد به دانشگاهیان و دانشجویان نیست


در ادامه دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و شوق در بین دانشجویان خواند وگفت: دانشجویان در این مسابقات توانمندیهای خود را در کنار راهنمایی استادان خود در بوته عمل قرار می دهند و امیدوار می شوند محصولات بوجود آمده می تواند تجاری سازی شده و ایجاد درآمد نماید.


ثمری افزود: فن آوری‌ها چیزی جز اعتماد به دانشگاهیان و دانشجویان نیست و در کنار آن باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت قوی تر شود تا هر دو منتفع شوند.


وی ادامه داد: چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن از لحاظ کمی و کیفی در سطح بالاتری نسبت به سالهای قبل دارد که حضور 137 تیم در این مسابقات گواه برآن است.


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون، معرفی به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد، حمایت از محصولات آنها و استقرار در شرکت های دانش بنیان در راستای تجاری سازی و درآمدزایی و تسهیل وایجاد شرایط برای حضور در مسابقات بین المللی برخی از امتیازاتی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویانی که در این مسابقات مقامهای اول تا سوم را کسب نمایند اعطا می کند.


مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن به مناسبت روز بتن و بزرگداشت استاد «احد حامی» هشتم مهرماه در سالن استاندارد تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته