دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت کشتیرانی:

95 درصد مسائل بین‌المللی در عرصه کشتیرانی حل شده است/ افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی کشتیرانی به 500 هزار تن

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با تاکید بر اینکه اکنون 95 درصد مسائل بین‌المللی در عرصه کشتیرانی حل شده است، گفت: 5 درصد باقی‌مانده نیز به طرف‌های خارجی بستگی دارد که امیدواریم با مذاکرات کنونی حل شود. کما اینکه اکنون هیچ محدودیت بین‌المللی در عرصه کشتیرانی نداریم.
کد خبر : 121173

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد سعیدی در بیست و چهارمین همایش هماهنگی‌ ارگان‌های دریایی کشور که صبح امروز در محل پژوهشگاه نیرو آغاز به کار کرد با بیان اینکه امروز ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است، افزود: در دوره پسا برجام اقتصاد مقاومتی به عنوان یک محور اساسی و راهبردی است که باید در تمام ابعاد آن را پیاده کنیم.


وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته توانستیم انتقال فناوری در صنایع مختلف داشته باشیم و اقتصاد دانش‌بنیان، به عنوان یک محور در اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.


وی تصریح کرد: انتقال فناوری‌های نوین در عرصه ناوبری، تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای توسعه حمل و نقل دریایی، تسهیل شرایط صادرات آسان، مشارکت با شرکت‌های خارجی در زمینه‌های اپراتوری ترمینال‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آسیای میانه و کریدور شمال به جنوب و جاده ابریشم و بندر چابهار از جمله راهبردهای شرکت کشتیرانی است.


سعیدی ادامه داد: طی سال‌های گذشته امکان رشد و توسعه ناوگان دریایی وجود نداشت؛ اما اکنون قصد داریم به سرعت این ناوگان را بازسازی و توسعه دهیم.


به گفته مدیرعامل شرکت کشتیرانی رتبه کشتیرانی ایران در رنکینگ بین‌المللی طی یک سال گذشته از پله 23 به 20 رسید اما اکنون این رتبه باید به کمتر از 20 نیز کاهش یابد.


وی عنوان کرد: پس از اجرای برجام تحریم‌های تحمیلی به ناوگان کشتیرانی که مانع تردد آنها به بسیاری از بنادر جهان بود لغو شد، همچنین پوشش گروه کلوپ‌های بین‌المللی در بیمه‌های حمایت و غرامت تا سقف 580 میلیون دلار و جهت مبالغ بالاتر از آن تا سقف 70 میلیون دلار در هر حادثه فراهم شد.


به گفته وی شرکت ملی نفت‌کش نیز توانست پوشش بیمه‌ای مناسب بگیرد و بر این اساس اکنون دو ناوگان کشور یعنی کشتیرانی و نفت‌کش از بابت بیمه اتکایی نگرانی ندارند و می‌توانند در تمامی بنادر دنیا بدون محدودیت تردد داشته باشند.


مدیرعامل شرکت کشتیرانی با تاکید بر اینکه در دوران پسا برجام همه نمایندگی‌ها در ناوگان دریایی احیا شد، عنوان کرد: شرکت‌های مشترک با شرکت‌های اروپایی در هامبورگ، ایتالیا، سنگاپور و چین ایجاد کردیم و تمرکز ما اکنون بر این است که سرویس‌های بین‌المللی ایران را بدون توجه به مبدأ و مقصد گسترش دهیم.


وی خاطر نشان کرد: همچنین ظرفیت کشتیرانی در آینده از 100 هزار تن به 500 هزار تن برای سوخت‌رسانی خواهد رسید و فروش سوخت به شناورهای خارجی در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان اجرایی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته