دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونه در بازار لوازم التحریر خرید ارزان داشته باشیم؟

اگر چه امروزه گسترش محصولات فناورانه آموزشی باعث شده تا خانواده هایی که دانش آموز دارند، بخشی از خرج و هزینه مدرسه فرزندانشان را به این کالا ها اختصاص دهند، اما بازهم نوشت افزار و کیف، کماکان همراهان اصلی دانش آموزان در ایام تحصیل هستند. وقتی برای خرید این کالا ها به بازار مراجعه می کنیم، انواع و اقسام این اجناس و به خصوص تخفیف های بعضاً شگفت آورشان موجب می شود تا امکان مقایسه برایمان سخت تر شود. با این حال فعالان باسابقه بازار، ضمن تاکید بر خرید از فروشگاه های معتبر و در نظر داشتن این که عمده تخفیف های اغواکننده در این بازار، واقعی نیستند، توصیه می کنند از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.
کد خبر : 117617
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، آن ها در خصوص خرید کیف می گویند که امسال عمده اجناس تولید داخل هستند بنابراین به برند ها زیاد توجه نکنید. برای خرید دفتر هم، ترکیبی از دفتر های معمولی و فانتزی می تواند کمک خوبی برای جیب پدر و مادر ها باشد ضمن این که علاقه مندی فرزندان هم در آن لحاظ خواهد شد.


خبری از کیف های خارجی نیست!
کیف مدرسه یکی از عمده ترین اقلام خرید این روزهاست. با این حال بد نیست بدانید، در حال حاضر مشهد یکی از دو یا سه قطب تولید کیف در ایران است و شاید بتوان گفت غیر از تهران و اصفهان، جای دیگری نباشد که کیف مشهد به آن رسوخ نکرده باشد. بنابراین برای خرید کیف، ذهنتان به دنبال کیف های جاهای دیگر نباشد. امسال، قسمت عمده بازار کیف مشهد (حدود 90درصد) را تولیدکنندگان مشهدی تامین کرده اند. این گفته ما نیست. تاکید بازرس اتحادیه سراجان مشهد است. برای همین و با توجه به این که امسال نمایشگاه کیف و لوازم تحریر هم برگزار نمی شود، می توانید برای خرید کیف به معدن تولید آن که در خیابان های وحید (کوی طلاب) و خیابان حسینیه محراب (دریای دوم) است، مراجعه کنید. می توان گفت قیمت ها در این دو مکان، حتی تا 30 یا 40 درصد نسبت به نرخ کیف های مشابه در برخی مناطق دیگر مشهد پایین تر است. ضمن این که اجناس این بازار ها از تولید به مصرف است و لذا می توانید نسبت به پشتیبانی از خریدتان نیز تا حدود زیادی اطمینان پیدا کنید.به طور کلی هم اکنون سه نوع کیف در بازار وجود دارد. اول کوله ها هستند که قیمتی بین 10 تا 40 هزار تومان دارند. در خرید این کیف ها، تناسب جثه دانش آموز با اندازه کیف اهمیت زیادی دارد و در عین حال، این نوع کیف برای دانش آموزان بیشتر توصیه می شود.دوم کیف های چرخدار است که به نوعی همان کوله ها با چرخ هستند. قیمت این کیف ها حدود 20 هزار تومان از کوله ها گران تر است. این کیف ها به دلیل امکان خراب شدن چرخ بر اثر استفاده در سطوح ناهموار، بیشتر برای دانش آموزانی که سرویس دارند توصیه می شود. اگر چه این کیف ها قابلیت استفاده به جای کوله را هم دارند، اما توجه داشته باشید که میله های موجود در پشت آن ها ممکن است برای دانش آموزان آزار دهنده باشد.کیف های دستی (اداری) هم که در سه نوع پارچه ای (لپ تاپی)، فوم و چرم در بازار عرضه می شوند، به ترتیب در قیمت های 20 تا 70 هزار تومان، 50 تا 60 هزار تومان و 150 هزار تومان به بالا وجود دارند.
ترکیبی از دفاتر معمولی و فانتزی انتخاب کنید
دفتر نوشت افزاری است که با توجه به پرکاربرد بودن آن، می توانید با یک انتخاب درست، هم از نظر اقتصادی صرفه جویی کنید و هم هر چه بیشتر سلیقه دانش آموزان را در خرید آن دخالت دهید. این که می گوییم اقتصادی به این خاطر است که هم اینک دو نوع دفتر معمولی و فانتزی در بازار وجود دارد. با این حال بازه قیمتی دفاتر معمولی از یک دفتر 40 برگ تا یک دفتر 100 برگ بین 525 تا 1400 تومان است اما بازه قیمتی یک دفتر فانتزی که از یک دفتر 50 برگ شروع می شود بین 1300 تا 2300 تومان را شامل می شود.لذا این توصیه کهنه کار های بازار لوازم تحریر است که با توجه به قیمت مناسب تر دفاتر معمولی می توان برای دروس عمومی تر، از دفاتر معمولی و برای دروس خاص تر دانش آموزان مانند نقاشی، دفاتر فانتزی خریداری کرد. ضمن این که کیفیت پایین تر یک دفتر، موجب اشکال جدی در مصرف آن، برخلاف سایر لوازم تحریر دیگر مثل مداد نخواهد شد.
دفاتر کلاسوری؛ اقتصادی برای مقاطع بالا
اما نوعی از دفاتر که همان نسل های اخیر کلاسور های قدیم هستند، این سال ها برای مصارف دانش آموزان مقاطع بالاتر و دانشجویان رواج بیشتری پیدا کرده است. این محصولات این قابلیت را دارند که برگه های داخل آن تقسیم بندی و جدا شوند. بنابراین با تشکیل یک بایگانی، تنها ورق های مورد نیاز را می توان جابه جا کرد. این محصولات از نظر نوع قفل آن ها به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم بندی می شوند که انواع فلزی طبعاً گران ترند. از طرف دیگر جلد آن ها هم در سه دسته جلد مقوایی با روکش سلفون، جلد پلاستیکی (پ.پ) و جلد های چرم در بازار یافت می شوند که انواع مقوایی ارزان تر و انواع چرم گران ترند. هنگام خرید این دفاتر که بعضاً به آن ها «دفاتر 26 سوراخ» نیز اطلاق می شود، شما 100 برگ نیز در داخل آن دریافت می کنید. بر این اساس، این کالا ها در بازار قیمتی بین 7 هزار و 900 تا 14 هزار تومان دارند. انواع 200 برگی این دفاتر نیز بسته به جلد پلاستیکی یا چرم، حدود 14 تا 20 هزار تومان است. بسته های 100 برگی کاغذ یدک برای آن ها هم 3500 تومان در بازار به فروش می رسد.
تنوع قلم ها؛ حتی الامکان از لوازم تحریر ها خرید کنید
اما از مهم ترین قلم های نوشتنی می توان به خودکار، مداد، مداد رنگی و مداد فشاری اشاره کرد که یکی از متنوع ترین اقلام لوازم تحریر به شمار می روند. در این باره اگر می خواهید انتخاب بهتری داشته باشید، حتماً به لوازم تحریر های تخصصی تر باید مراجعه کنید.در خصوص خودکار های معمولی (غیر از فشاری ها) و بر حسب نوع جوهر، هم اینک سه نوع خودکار با جوهر معمولی و بینابینی در بازار وجود دارد. جوهر خودکار های ژله ای از معمولی ها روانتر است اما زودتر تمام می شود، اما در خودکار های با جوهر جدیدتر، این نقیصه پوشش داده شده است و مدت زمان بیشتری می توان از آن ها استفاده کرد. با این حال هم اینک قیمت خودکار ها در بازار از 250 تا 1000 تومان است.
مداد  ها نوع دیگر نوشت افزار پر کاربردند که آن ها را می توان در قیمت های مختلف از 250 تا 700 تومان برای طرح های معمولی و تا 1300 تومان برای طرح های فانتزی و برند در بازار پیدا کرد. با این حال، این محصولات از نظر جنس به سه نوع بدنه بازیافتی، چوبی و نیز بدنه دارای ABS تقسیم بندی می شوند. مداد های با بدنه بازیافتی که شامل ضایعات کاغذی هستند و به هم چسبیده اند، علیرغم قیمت ارزان تر، موجب آسیب بیشتری به تراش می شوند. بدنه چوبی مطلوبترین نوع یک مداد معمولی است. البته باید دقت کرد انواعی که پس از تراش، براده کمتری روی بدنه آن ها باقی می ماند، مرغوبترند و محافظ بهتری برای نشکستن مغز مداد می شوند. مدل های دارای فناوری ABS هم از یک لایه پلاستیکی بین مغز و بدنه چوبی بهره می برند که استحکام بیشتری به مغز مداد در مقابل شکستن می بخشد.
مدادرنگی هم از ارقام پرکاربرد لوازم تحریر برای مقاطع پایین تر است. اگر چه عمده مدادرنگی ها از 6 تا 36 و حتی 48 رنگ در بازار یافت می شود، با این حال می توان انواع 12 رنگ را پر کاربرد ترین این اجناس دانست. مدادرنگی هایی از این دسته با در نظر گرفتن کیفیت قابل قبول، قیمتی بین 3700 تا 6 هزار تومان دارند. تفاوت آن ها هم بیشتر به نوع جعبه بستگی دارد. جعبه های مقوایی ارزان ترند، استوانه ای ها و فلزی ها هم قیمت بالاتری دارند. البته باید گفت انواع خارجی و مرغوبتر مدادرنگی ها نیز هم اینک تا 25 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
در خصوص مدادفشاری ها، هم اینک محصولات موجود در بازار، عمدتاً چینی و آلمانی و یا ژاپنی هستند. بر این اساس می توانید این محصولات را از 600 تا 37 هزار تومان از بازار خریداری کنید. تفاوت قیمت مدادفشاری ها بیشتر به جنس بدنه و نیز برند آن ها بستگی دارد. جنس بدنه این محصولات پلاستیکی و فلزی است و برند های چینی ارزان تر و آلمانی و ژاپنی گران ترند. امکاناتی مانند خروج مغز با تکان دادن مدادفشاری نیز از دیگر امکاناتی است که در مدادفشاری ها با قیمت بالاتر یافت می شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته