دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1395 - 11:41

نماینده خاش: سرانه مدارس سیستان‌وبلوچستان، برای خرید گچ هم کافی نیست

نماینده مردم خاش در مجلس با انتقاد از سرانه‌ مدارس سیستان و بلوچستان، معتقد است مدیران مدارس محقرانه این استان همیشه بدهکار هستند و نمی‌توانند نیازهای لازم را به خوبی برای دانش‌آموزان تأمین کنند.
کد خبر : 117541

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی کُرد در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به محرومیت استان سیستان و بلوچستان به لحاظ سرانه آموزشی نسبت به دیگر مناطق کشور، گفت: سرانه آموزشی در استان سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط اقلیمی، محیطی و پراکندگی روستاها بسیار ناچیز است و نمی‌تواند نیازهای آن‌ها را حتی در حد معمول پوشش دهد.


نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرانه‌ای که دولت در اختیار مدارس استان سیستان و بلوچستان می‌گذارد برای خرید وسایل ابتدایی همچون گچ تخته‌سیاه هم کفایت نمی‌کند؛ به همین دلیل مدیران مدارس محقرانه این استان همیشه بدهکار بوده و نمی‌توانند ملزومات و نیازهای لازم را به خوبی برای دانش‌آموزان و مدارس تأمین کنند.


وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از لحاظ توسعه اقتصادی، استان برخوردار و حتی نیمه برخوردار هم نیست، افزود: این استان به دلیل بی‌مهری‌های مسئولان در ادوار مختلف از تمامی شرایط توسعه دور مانده است لذا باید سرانه مدارس در این منطقه 3 برابر شود.


کرد با بیان اینکه دولت باید بار مالی این افزایش سرانه را به گونه‌ای حل کند، افزود: نباید استانی را که از تمام شاخص‌ها مانند اشتغال مناسب و کسب درآمد محروم است و تحت تاثیر فشارهای مرزی و قهر طبیعت قرار دارد، به حال خود رها کرد و نسبت به آن بی‌تفاوت بود.


این نماینده با تأکید بر اینکه وقت آن رسیده دولت برنامه‌ای برای رشد و پیشرفت این استان به ویژه تسهیل شرایط علمی و آموزشی ارائه دهد، گفت: اگر برنامه‌ریزی دولت برای تقسیم اعتبارات به درستی صورت گیرد، مشکل افزایش سرانه آموزشی استان‌های محروم نیز حل خواهد شد.


نماینده مردم خاش در مجلس با بیان اینکه وضعیت نامناسب مدارس در استان سیستان و بلوچستان به گوش وزیر آموزش و پرورش رسیده است، گفت: پیشنهادی را برای برون‌رفت از مشکلات و محرومیت آموزشی استان سیستان و بلوچستان در قالب یک پروژه آماده کرده‌ام و به زودی در اختیار مسئولان ذی‌ربط در دولت قرار خواهم داد که براساس آن دولت تعهد می‌دهد درصدی از درآمدهای نفتی یا مالیات‌ها را برای امور آموزشی در اختیار مناطق محروم قرار دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب