دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1395 - 13:03

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: وضع روانی و اقتصادی جامعه در دولت یازدهم بهبود یافت

رئیس شورای نهاد فرهنگی ریاست جمهوری مهم ترین دستاوردهای دولت را ثبات اقتصادی و بازگشت امید به جامعه عنوان کرد.
کد خبر : 116789

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره اقدامات و دستاورد‌های دولت یازدهم گفت: همانگونه از نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برمی‌آید‌، اولویت ما مسئله اقتصادی است و بعد از برجام و گشایش‌های به دست‌آمده دولت باید راهی برای بهبود هرچه سریع‌تر معضلات اقتصادی کشور پیدا کند.


وی ادامه داد: دولت باید تلاش کند نقدینگی را به سمت تولید، اشتغال، افزایش بهره‌وری و صادرات سوق دهد. شایسته نیست در کشوری با این میزان سرمایه و ثروت جوانان بیکار باشند. در کشور ما سرمایه به حد کافی وجود دارد اما بهره‌وری از آن نیازمند حرکت و تلاش شایسته برای ایجاد اشتغال و به دنبال آن صادرات و تامین نیاز کشورهای دیگر با کالاهای تولیدی ما و متقابلا تامین نیاز ما از طریق ورود منابع مالی است.


این نماینده سابق مجلس تأکید کرد: یکی از معضلات اصلی ما بهره‌وری پایین است. گفته می‌شود بهره‌وری در بخش دولتی روزانه سه ربع و در بخش خصوصی دو ساعت است در حالی که ما باید از سرمایه فکری، بدنی و مالی موجود استفاده کنیم تا بهره‌وری را افزایش دهیم و بتوانیم به اقتصاد جهانی ورود پیدا کنیم.


وی در پاسخ به این پرسش که دولت چه دستاوردهای قابل دفاعی در حوزه اقتصاد دارد؟ گفت: دولت یازدهم در بخش اقتصاد چند اقدام مهم و اساسی داشته است: اول آنکه ثبات اقتصادی ایجاد شده است، در حالی که در دولت قبل شاهد بودیم بی ثباتی اقتصادی به شدت بالا بود و آسییب‌های جبران‌ناپذیری به جامعه وارد کرد. دوم، تورم از 45درصد به 10درصد کاهش یافته است. سوم آنکه برجام امکان سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را فراهم ساخته و این خود اقدامی موثر در راستای بهبود وضعیت تولید و اقتصاد کشور بوده است. علاوه بر آن، برجام راه را برای افزایش صادرات نفت گشود و محدودیت‌های گذشته را که باعث شده بود فروش نفت کاهش یابد تا حد زیادی رفع شود.


اکرمی افزود: گشایش‌هایی حاصل شده که وضع جامعه را هم از نطر روانی هم از نظر اقتصادی بهبود بخشیده است.


وی درباره گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب روحانی برای دوره دوم گفت: اکنون ورود به این مباحث چندان شایسته و بایسته نیست اما تجربه ما نشان داده ا ست اغلب تمایل داریم به سمت ثبات حرکت کنیم و تاکنون تمام روسای جمهوری از زمان ریاست جمهوری رهبری تاکنون دو دوره بر سرکار بوده‌اند. با این حال یهتر است اندکی صبر و تحمل داشته باشیم تا زمان انتخابات فرا رسد و انتخاب اکثریت مردم برای دوره آینده را به چشم ببینیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته