دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 12:41

صدیقی مطرح کرد: اگر حکومت سالم نشود امکان سالم شدن جامعه وجود ندارد

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر با تاکید بر لزوم تبیین ارتباط غدیر، عاشورا و مهدویت گفت: این‌ها بیمه کننده ادیان الهی هستند و ما باید بتوانیم غدیر را عاشورایی، عاشورا را غدیری کنیم و هر دو را با آماده سازی جامعه، برای پذیرش حکومت حضرت حجت پیوند دهیم.
کد خبر : 116426

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی روز چهارشنبه در اجلاس سالانه دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ترویج ولایت امیر المومنین(ع) و مطرح کردن غدیر، طرح توحید و دین بی‌شائبه است.


وی ادامه داد: امیرالمونین (ع) در تمام ابعاد ارزشی، آموزگار و الگو است و مغناطیسی است که بدون آن حرکتی به سمت اوج و تعالی انجام نمی‌شود. امیرالمومنین علی علیه‌السلام الگوی عشق به معبود متعال و پرستش وی، الگوی خلوت با حق و الگوی شیدایی و بی قراری در دل شب‌ها است.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علی(ع) ارائه کننده رموز عشق بازی با خداست، افزود: یکی از خصوصیت‌هایی که خیلی روی آن مانور ندادیم بعد عرفانی و مناجات های حضرت علی(ع) است، صحیفه علویه را باید احیا کنیم و باید این دعاها را به مدارس و دانشگاه‌ها ببریم.


صدیقی همچنین با بیان اینکه به بعد اقتصادی شخصیت امیرالمونین علی (ع) کمتر توجه شده است، افزود: اگر بخواهیم الگوی جامعی به جامعه عرضه کنیم که در آخرت طلبی و عمران دنیا کم نگذاشته باشد هیچ شخصیتی همچون امیرالمونین (ع) را نخواهیم یافت.


وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) مرد کار، تولید، کشاورزی، استخراج قنات‌ها، چشمه‌ها و جویبارها و آباد کردن مزارع است.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها در گفته‌های رهبر معظم انقلاب و بخشی از از تشریفات دستگاه های اجرایی مطرح است و هنوز به گفتمان عمومی در نیامده است.


صدیقی افزود: اگر در دوران دفاع مقدس هشت سال در برابر قدرت‌های شرق و غرب توان مقاومت پیدا کردیم و پیروز شدیم رمز پیروزی ما این بود که همه مردم زیر پرچم ولایت آمدند و لبیک گفتند.


وی ادامه داد: در جنگ اقتصاد تا مردم دامن ولایت را نگیرند و به ریسمان ولایت چنگ نزنند و همه بخش های اجرایی و اصناف جامعه این گفتمان را نپذیرند اقتصاد مقاومتی هرگز از شعار یک قدم آن طرف تر نخواهد رفت.


دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: تزریق ویژگی‌های شخصیت امیرالمومنین (ع) در بعد اقتصاد کمکی بزرگی به پشتیبانی اقتصاد مقاومتی است. ما باید نوع کارهای حضرت امیرالمومین (ع) در آباد کردن مزارع و نحوه رسیدگی به محرومان را به عنوان یک درس زندگی به جامعه معرفی کنیم.


صدیقی افزود: پرچمداران ما باید درباره کار و تلاش و مجاهدت‌های امیرالمونین (ع) حسابی باز کنند و فرزندان جامعه را به وادی عشق امیرالمومنین (ع) ببرند و در جهت احیای روش و سنت آن حضرت تلاش کنند.


وی با اشاره به موضوع محوری بودن سیاست در دیانت اظهار کرد: ولایت یک تئوری، ذهنیت و احساس نیست بلکه ولایت نسخه نجات است. اگر حکومت سالم نشود امکان اینکه جامعه سالم شود وجود ندارد.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسأله غدیر و حکومت و زمام داری در غدیر به عنوان مهر اعتبار همه دین به حساب آمده است گفت: بعد عرفانی، اقتصادی، سیاسی و مدیریتی شخصیت امیرالمومنین (ع) برای سعادت بشر در شکل غدیر مطرح شده است.


صدیقی خطاب به دبیران اجرایی بنیاد بین‌‎المللی غدیر افزود: با سعه صدر به خاطر امیرالمونین(ع) سراغ همه بروید؛ کشور خانه امیرالمومنین است، همه خانه‌ها وابستگی به امیرالمومنین دارند همه را با امیرالمومنین وصل کنید. فقط به مسجدی‌ها فکر نکنید، سفره امیرالمومنین (ع) را بازتر کنید، مهمانان امیرالمومنین را به خانه غدیر دعوت کنید ولو اینکه با شما نباشند.


وی ادامه داد: ابتکار و خلاقیت را مورد توجه قرار دهید چرا که دچار روزمرگی شدن کار را با رکود و فرسایش و از بین رفتن مواجه می‌کند لذا هر روز کار جدیدی به نام امیرالمومنین علی (ع ) به جامعه ارائه کنید و تنوع در برنامه‌‎ها را در نظر بگیرید.


دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: باید سراغ جوان‌ها بروید، در دانشگاه‌ها استعدادهایی خفته‌ای است که باید کار را به آن‌ها بسپارید و به آن‌ها اعتماد کنید و از آن‌ها نظرخواهی کنید.


صدیقی افزود: فضای مجازی در حال گرفتن و دور کردن جوانان ما است که باید با حضور خود جوانان را جذب کنیم و به دامن امیرالمومنین (ع) بیاوریم.


وی با تاکید بر لزوم تبیین ارتباط غدیر، عاشورا و مهدویت گفت: این‌ها بیمه کننده ادیان الهی هستند و ما باید بتوانیم غدیر را عاشورایی، عاشورا را غدیری و هر دو را با آماده سازی جامعه برای پذیرش حکومت حضرت حجت پیوند دهیم. تنها مجرای هر سه تقویت ولایت فقیه و نظام اسلامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته