اثرات انضباط آموزشی و شغلی در ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر خلیل علیمحمدزاده با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای هیات علمی و استادان و پزشکان بیمارستان بوعلی وابسته به این دانشگاه و با قدردانی از فعالیتهای تاثیرگذار دکتر سید عباس صفوی نائینی معاون سابق آموزشی در پیشبرد اهداف، بهبود و اصلاح فرآیندهای آموزشی، سیاستهای اجرایی و برنامههای دانشگاه را در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تشریح کرد.
وی با بیان اینکه وظایف اعضای هیأت علمی دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش، خطیر و بلندپایه است، اظهار کرد: «خطیر بودن مسئولیت حوزه آموزش علاوه بر تربیت دانشجویان به عنوان یادگیرندگان، به چگونگی تعامل و ارتباط تنگاتنگ این حوزه با نخبگان و استادان دانشگاه و نیز مسئولیتهای اجتماعی حوزه سلامت برمیگردد.»
علیمحمدزاده تعامل مطلوب با عناصر دانشگاهی و ارکان استواری جامعه را یادآور شد و گفت: «ارتباط حوزه آموزش و شوراهای مربوط به آن، بهترین مأمن برای شنیدن درخواستها و پیشنهادات منطقی استادان و دانشجویان و برنامه ریزی برای اجرای آنهاست.»
معاون آموزشی واحد پزشکی تهران با تاکید بر ضرورت ثبتنام استادان در سامانه امور هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «قرار بر این است که به زودی تمام امور مربوط به هیات علمی مثل جذب، ارتقا، تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی از طریق این سامانه انجام میشود و مقدمه همه این دسترسیها، دریافت کد شناسه از این سامانه است.»
علیمحمدزاده با توجه به ضرورت حضور معاونان آموزشی بیمارستانها در شورای آموزشی دانشگاه بیان کرد: «ارتباط اعضای هیات علمی با مدیران ارشد دانشگاه در صورتی که تعریف شده باشد و نقش پررنگ مدیران گروههای آموزشی در فرآیندهای مربوط به ارتقای آموزش، امور درمانی و مهارت بالینی دانشجویان مدنظر باشد، گام های موثری برداشته خواهد شد.»
این مسئول با تاکید بر اینکه در تصمیمگیریها و بهبود روندهای آموزش پزشکی، همه کادر آموزشی و درمانی باید مشارکت فعال داشته باشند، گفت: «در سایه همدلی، همراهی و مشارکت فعال استادان و دانشجویان میشود برای رفع نواقص و اشکالات سیستمها، تفکر برتر و روشهای موثرتری را مبنا قرار داد.»
در این دیدار پزشکان و اعضای هیات علمی شاغل در بیمارستان بوعلی، پیشنهادات و نظرات خود درباره مسائل مختلف را با معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در میان گذاشتند.
انتهای پیام/