دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان اموال تملیکی خبرداد

رشد ١٣٩ درصدی فروش سازمان اموال تملیکی/ کشف 15.5 میلیارد دلار کالای قاچاق در سال گذشته

به گفته رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی،‌ در 5 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،‌فروش اموال تملیکی 139 درصد افزایش داشته و به رقم 1067 میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : 115526

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، امین دلیری،‌ رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی،در نشست خبری خود با خبرنگاران،‌ با بیان این مطلب گفت: این درحالی است که فروش این اموال توسط سازمان اموال تملیکی در 5 ماهه اول سال گذشته، 446 میلیارد ریال بود.


وی ادامه داد: مجموع فروش سال گذشته این سازمان،3867 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال پیش از آن رشدی 36 درصدی را نشان می‌دهد.


دلیری یکی از مهمترین دلایل رشد فروش این سازمان را تعیین تکلیف پرونده‌هایی دانست که از سال‌ها پیش باقی مانده‌اند.


وی ادامه داد: به طور کلی مقایسه آماری سه سال دولت تدبیر و امید با سه سال آخر دولت دهم نشان می‌دهد که فروش در سازمان اموال تملیکی 141 درصد بیشتر شده است.


معاون وزیر اقتصاد افزود: کل فروش اموال تملیکی در دولت یازدهم،‌بالغ بر 10835 میلیارد ریال می شود.


وی کل ارزش فروش کالا از سوی این سازمان را در فاصله سال‌های ٨٩، ٩٠ و ٩١ به ترتیب ١٠١٧، ١٣٨٨ و ١٨٣٩ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این شاخص در سال‌های ٩٢، ٩٣ و ٩٤به ترتیب ٣٠٤٧، ٣٢٤٥ و ٣٨٦٨ میلیارد ریال است.


رئیس سازمان اموال تملیکی به کشف 15.5 میلیارد دلار کالای قاچاق طی سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: از این میزان حدود یک میلیارد دلار خروجی قاچاق است که بیشتر به فرآورده‌های نفتی مربوط می‌شود.


دلیری با اشاره به مرجوع کردن 28 پورشه به کشورهای مبدا اشاره کرد و افزود: این ماشین‌ها،‌ جز اموال متروک می‌باشند که به دلیل حجم بالای موتور، امکان ترخیص و ورود به کشور را ندارند،‌ بنابراین با مالکان این خودروها،‌وارد مذاکره شده و امکان مرجوع کردن آن‌ها فراهم شد.


وی ادامه داد: اکنون ١٣٧ دستگاه خودروی لوکس با حجم موتور ٢٥٠٠ سی سی به بالا در کشور متروکه هستند؛ ضمن اینکه ٣٤٠ خودروی زیر ٢٥٠٠ سی سی نیز در کشور وجود دارد که می‌تواند با رعایت شرایط استاندارد وارد کشور شود، اما لازم است تا خودروهای بالای ٢٥٠٠ سی سی مرجوع شود.


رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: علاوه بر این خودرو‌ها،‌ 64 خودرو قاچاق نیز تحویل این سازمان شده است و با مشخص‌شدن حکم آنها،‌در خصوص صادرات یا امحا تصمیم‌گیری خواهد شد.


دلیری در خصوص آخرین وضعیت شورلت‌های مرجوعی نیز گفت: شورلت‌ها هنوز در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار نگرفته است و احتمال این وجود دارد که اصلا اجازه ورود به گمرک را نداشته باشند.


وی افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش کشفیات کالای قاچاق، در سال گذشته١٣ هزار متر مربع به انبارهای خود اضافه کرده‌ایم و مجموع انبارهای این سازمان به بیش از 147 هزار متر مربع رسیده که مقداری از آن در اجاره سازمان است.


دلیری ادامه داد: در برنامه ششم توسعه حکمی گنجانده شده که بر اساس آن دارایی‌های مازاد بانک‌ها از طریق سازمان اموال تملیکی فروخته شود.این در شرایطی است که بانک‌ها نیز اجبار شده‌اند تا دارایی‌های مازاد خود را فروخته و به دارایی جاری تبدیل کنند و در این میان هماهنگی‌هایی نیز با وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شده است.


رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص فروش اموال امیرمنصور آریا نیز گفت:۴۰ پلاک تفکیک در اختیار وی قرار داشت که سازمان اموال تملیکی به عنوان دولت در آن سهم دارد و البته بانک ملی نیز بیشترین طلبکار او به شمار می‌آمد. در عین حال هنوز گروه ملی فولاد خوزستان تعیین تکلیف نشده اما در مورد سایر اموال اقدامات لازم صور ت گرفته است.


وی افزود: ۲۳ پلاک ملکی را از اموال امیرمنصور آریا به فروش رسانده‌ایم و ۱۷ پلاک آن هنوز به فروش نرفته است و این در شرایطی است که با فروش این میزان از املاک وی ۱۲۲۴ میلیارد ریال منابع مالی نصیب دولت شده است. ضمن اینکه برآورد می‌شود ۱۷ پلاک باقی‌مانده ارزشی حدود هزار میلیارد ریال داشته ضمن اینکه ارزش پیش‌بینی شده کارخانه ملی فولاد نیز ۴ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است.


دلیری در ادامه در خصوص اموال بابک زنجانی نیز گفت: اگر اموالی از وی مصادره شود و در اختیار دولت قرار گیرد مسلما این اموال از سوی سازمان جمع آوری فروش املاک تملیکی به فروش خواهد رفت که تا به امروز ریالی از اموال این فرد در اختیار سازمان قرار نگرفته است.


معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در خصوص اموال بابک زنجانی،‌ اگر این اموال به عنوان بدهی به وزارت نفت داده شود،‌ آن‌ها می‌توانند اموال را فروخته و به خزانه واریز کنند.


دلیری در خصوص فروش کالاها در بورس کالا نیز گفت: مشتاقیم کالاهای مربوطه وارد بورس کالا شود که با مدیرعامل این سازمان جلساتی برگزار شده و دو تا سه کالا نیز از اموال این سازمان در بورس کالا به فروش رسیده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته