طراحی کتابخانه دیجیتال در دست اقدام است/ ارائه مدل دورههای پودمانی و کوتاهمدت برای دانشگاههای علوم پزشکی مجازی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابطعمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدناصر استاد، مشاور معاونت آموزشی و مسئول راهاندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور، آموزش مجازی را نسل چهارم و پنجم آموزش از راه دور دانست که امکان یادگیری در هر زمینه را برای هر فرد و در هر زمان و مکان به صورت مادامالعمر فراهم آورده است و گفت: «ارائه مدل دورههای پودمانی و کوتاهمدت پزشکی نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.»
مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «ارائه این مدل میتواند به سیاستگذاران دانشگاههای علوم پزشکی در فضای مجازی کمک کند.»
او از بررسی دورههای کوتاهمدت مجازی مرتبط با سلامت خبر داد و گفت: «در این زمینه بنا داریم تا دورههای پودمانی، منجر به مدرک و یا در زیر آموزش ضمن خدمت قرار بگیرند.»
مسئول راهاندازی دانشگاههای علوم پزشکی مجازی کشور از طراحی کتابخانه مجازی برای دانشگاهها در حوزه پزشکی خبر داد و افزود: «در نقشه جامع علمی نظام سلامت و بستههای طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، بر یکپارچهسازی فرآیندهای کاری و سیستمهای اطلاعاتی تاکید شده است که در این راستا ترکیب کتابخانههای دیجیتال و محیط یادگیری مجازی موجب دسترسی یکپارچه به منابع و محتوای دو محیط میشود و افزایش استفاده از منابع کتابخانه را به دنبال دارد.»
استاد عوامل راهبردی سازمانی و نیروی انسانی، ساختار ظاهری و محتوایی و نحوه سازماندهی در راهبردهای دسترسی به منابع را از جمله مهمترین موارد در طراحی کتابخانههای دیجیتال دانست و گفت: «هدف از ایجاد کتابخانه مجازی فراهمآوردن مبنای یادگیری و دانش برای ارائه یک زیربنای محکم و ارتقای کیفیت آموزشی از طریق دسترسی به کتابها، مواد و مجلات از سوی ابزارهای فناوری و فناوری اطلاعات است.»
او به اهداف اصلی اختصاصی و کاربردی از ایجاد کتابخانه مجازی اشاره کرد و گفت: «ارائه مدل جامع کتابخانه دیجیتال متناسب با محیط مجازی و ارتقای فرآیند آموزشی مجازی با ادغام کتابخانه دیجیتال در سطح دانشگاهها از مهمترین این اهداف است و امیدواریم تا از طریق برقراری ارتباط میان کتابخانههای موجود در سطح کشور این پروژه پیادهسازی و عملیاتی شود.»
انتهای پیام/