دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 15:35
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

آزاده دفاع مقدس: وضعیت معیشتی و فرهنگی مردم، بیشتر از تیر و ترکش‌های عملیات و دوران اسارت آزارم می‌دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی و واحد بیرجند یکی از آزادگان سرافراز 8 سال دفاع مقدس است. او در گفت‌وگویی به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به مردم توصیه کرد که در همه لحظات، زمان‌ها و مکان‌ها همراه رهبری باشند.حسنی دغدغه فرهنگی هم دارد و از مسئولان می خواهد جبران مافات کنند. معتقد است نباید بگذاریم مسائل اعتقادی، ارزشی و فرهنگی، مبنای سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری قرار گیرد. او از دوران اسارت خود هم سخن گفت.
کد خبر : 110158

دکتر علیرضا حسنی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که چه شد در سنین نوجوانی به جبهه رفتید، اظهار کرد: «بسیار خدا را شاکرم که بهار عمرم مصادف شد با زمانی که حضرت امام راحل بزرگترین قیام و نهضت اسلامی را بعد از ائمه معصومین آغاز کردند و نفس مسیحایی او در ملت ایران باعث بهاری دیگر و باعث شد تا ملت ما از خزان دوران طاغوت عبور و چشمانش به شکوفه‌هایی روشن شود که در طول تاریخ مسبوق به سابقه نبود.»


وی ادامه داد: «بنده هم در همین سنین همگام با سربازان جانفدای امام راحل عظیم الشأن در سن 16 سالگی عنایت الهی شاملم شد و خود را در کنار مجاهدان آن امام راحل یافتم و اینکه سوال فرمودید که چگونه شد که در سنین نوجوانی راهی جبهه‌ها شدید، باید پاسخ داد که در مکتب حسین بن علی (ع) و مکاتب و نهضت‌هایی که از این قیام الهام می‌گیرند، سن و سال و پیر و جوان و مرد و زن و فقیر و غنی معنا ندارد. مدرسه عشقی بود که آحاد مردم در آن ثبت نام کردند و دوست و دشمن شاهد حضور نوجوانان و پیرمردانی بود که یادآور یاران شیدای سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) بود. مگر می‌توان پرسید که در نهضت عاشورا چرا قاسم شرکت کرد؟ قاسم نه بلکه حضرت علی اصغر چرا شرکت کرد؟»


حسنی افزود: «و مگر می‌توان پرسید که چرا حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه با کهولت سن همگام با جوانان هاشمی در مقابل دشمنان اسلام سینه سپر کردند تا علم اسلام پابرجا بماند؟ بنابراین حضور نوجوانان، جوانان، میانسالان و کهنسالان در جبهه‌های حق علیه باطل چیزی نبود جز اطاعت از حسین زمان یعنی امام راحل عظیم الشأن. مگر می‌توان ادعا کرد که حسینی هستیم ولی فریاد هل من ناصر حسین (ع) را گوش نکرد؟ مگر می‌توان ادعا کرد که شنیدیم هل من معینً یعیننا، اما به یاری امام بر نخیزیم؟»


وضعیت معیشتی و فرهنگی مردم، حجاب و عفاف و شبهه‌های اعتقادی که جوانان پیدا کرده‌اند، بیشتر از دوران اسارت و حتی بیشتر از تیر و ترکش‌های شب عملیات ما را آزار می‌دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند خاطرنشان کرد: «خدا را شاکرم که در سنین نوجوانی خداوند ما را در این مسیر قرار داد تا چند صباحی را در کنار یاران خاص امام نفس بکشیم و پس از چند صباحی همراهی و به تبعیت از رزمندگان اسلام و پس از این که صورتم به گرد و خاک جبهه و کف کفش رزمندگان اسلام آراسته شده بود و ذرات و غباری که از زیر کفش رزمندگان بلند می‌شد و همچون سرمه‌ای زیبابخش چشمانم بود، در عملیات پرفتوح فتح‌المبین در تاریخ 2 فروردین 61 که با رمز با زهرا سلام الله علیها شروع شد، پس از زخمی شدن از ناحیه صورت، دست راست، کمر، پهلو و پاها تا چشم باز کردم، خویش را در دست دژخیم ترین و پلیدترین افراد روزگار دیدم.»


وی با توجه به وضعیت کنونی کشور در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: «انتظارم این است که در این ایام خطیر و ایامی که هر روز سخت‌تر، راه باریک‌تر و شب تاریک‌تر و دریا مواج‌تر و خطر گرداب بیشتر می‌شود، عقل حکم می‌کند بر کشتی‌ای سوار شویم که ناخدای باخداتر و شجاع‌تری دارد. امروز بهترین و مطمئن‌ترین کشتی همان کشتی است که ناخدای آن مقام معظم رهبری است.»


حسنی افزود: «مردم در همه لحظات، زمان‌ها و مکان‌ها همراه رهبری باشند، نه جلوتر و نه عقب‌تر، چراکه اگر نیاز داریم سره را از ناسره باز شناسیم، باید پشت سر مقام معظم رهبری باشیم. همان‌طور که رزمندگان و شهدای ما بیشترین توجه‌شان به ملت و انتظاراتی که دارند، اطاعت از رهبری و استکبارستیزی است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با توجه به مسائل فرهنگی به آنــا گفت: «اگر گوش شنوایی باشد در این باره باید ساعت‌ها، روزها و بلکه هفته‌ها حرف زد و حرف هم داریم. اگر شهدا به دنیا برگردند، به ما خواهند گفت که قرار ما و شما این نبود. امروز باید همه دلسوزان نظام، لباس رزم بر تن کنند و مقابل هجمه فراگیر مسائل فرهنگی با هدایت و زعامت دیده‌بان نافذ و بصیر، سنگرهای اشغال شده از سوی دشمن را فتح کنند وإلا بیشتر از این گرفتار خواهیم شد.»


حسنی تصریح کرد:‌ «وضعیت معیشتی و فرهنگی مردم، حجاب و عفاف و شبهه‌های اعتقادی که جوانان پیدا کرده‌اند، بیشتر از دوران اسارت و حتی بیشتر از تیر و ترکش‌های شب عملیات ما را آزار می‌دهد. کاش چنین ایامی را نمی‌دیدیم و شرمنده شهدا و امام شهدا نمی‌شدیم. آن‌هایی که در این عرصه‌ها کوتاهی کردند، منتظر عذاب الهی باشند. شهدا رفتند اما چنین قراری با ما نگذاشتند.»


مردم در همه لحظات، زمان‌ها و مکان‌ها همراه رهبری باشند، نه جلوتر و نه عقب‌تر، چراکه اگر نیاز داریم سره را از ناسره باز شناسیم، باید پشت سر مقام معظم رهبری باشیم

این آزاده 8 سال دفاع مقدس ادامه داد:‌ «روزی که حضرت آقا فرمودند: تهاجم فرهنگی، کسی توجه نکرد. حتی متولیان فرهنگی ما. روزی که فرمودند شبیخون فرهنگی نیز همینطور و الان هم ناتو فرهنگی؛ به راستی به یاد دارید که نوجوان اسیر ایرانی با خبرنگاری که حجاب را رعایت نکرد در اسارت مصاحبه نکرد. جواب همین نوجوان را چگونه خواهید داد؟ نباید بگذاریم مسائل اعتقادی، ارزشی و فرهنگی، مبنای سیاسی بازی و سیاسی کاری قرار گیرد، مردم ایران به‌هوش باشند که در این معرکه نیز پیروز میدان باشند؛ چراکه به مراتب جنگ آن خطرناک و عمومی‌تر است.»


وی خاطرنشان کرد که اگر جنگ هشت‌ساله جسم و جان ما را نشانه رفت، این جنگ روح و روان ما، اعتقاد ما و عفت عمومی ما را نشانه رفته است. متولیان فرهنگی به خود بیایند و از قیامت خویش بترسند، فضا و زمان آماده است تا بتوانند جبران مافات کنند. مردم و دولت زمانی موفقند که فرمان‌های رهبری، تنها کلامی باشد که بدان استناد جویند و اگر دولتی در حکومت اسلامی مورد تأیید حضرت آقا نباشد، قطعا مشروعیت نخواهد داشت.»


حسنی با درود به مقام شامخ شهدای اسلام و شهدای مظلوم دوران اسارت و با گرامیداشت یاد و خاطره سرور و سید آزادگان ایران حجت‌الاسلام ابوترابی،خورشید تابناک و فروزان دوران اسارت، عنوان کرد که نفس مسیحایی او باعث حیات ما در اسارت و درخشش و تلألؤ او باعث بازشناسی سره از ناسره و دعاها و مناجات‌های شب‌ها و سحرهای این عارف واصل، باعث دفع آفات و بلیات و خنثی شدن مکرها و خدعه‌های دشمن می‌شد و به نظرم جفاست اگر یادی از این مجاهد خستگی ناپذیر نکنیم. همانی که شهید رجایی در وصف او فرمود: «معلم اخلاق در ایران مثل ابوترابی کم داریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته