دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1395 - 10:40

ارائه پیشنهاد تاسیس رگولاتوری نفت در بی‌خبری بخش خصوصی

رئیس کنفرانس نفت،ارایه پیشنهاد تاسیس رگولاتوری نفت از طریق وزارت نفت به شورای رقابت را مورد انتقاد قرار داده و نسبت به تکرار گرفتاری‌های قبلی با وزارت نفت که ناشی از تصدی‌گری بلامنازع بخش دولتی است،‌ ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 109135

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،سید حمید حسینی گفت:این اشکال بزرگی است که اتاق بازرگانی ایران در شورای رقابت نماینده دارد اما ما از پیشنهاد تاسیس رگولاتوری بی‌خبر مانده‌ایم. نگرانی ما این است که فارغ از اینکه در چه دوره‌ای هستیم با شکل فعلی ترکیب اعضای آن دچار گرفتاری‌های قبلی با وزارت نفت شویم. برای مثال تعیین قیمت 13 سنتی قیمت خوراک در مجلس به نوعی به علت سرسختی وزارت نفت در عدم توجه به خواست شرکت‌های فعال در حوزه پایین‌دستی نفت بود.


بنابر اظهارات رئیس کنفرانس نفت،ترکیب فعلی پیشنهادی شورای رقابت حداقل 4 به 3، به زیان بخش خصوصی است و از نمایندگان مجلس و اتاق تعاون هم در ترکیب اعضای رگولاتوری به نفع بخش خصوصی باید اضافه شود.


وی تصریح کرد: اگر از این طریق به مقصود نرسیم از طریق برنامه ششم و مجلس باید پیگیری خود را ادامه دهیم اما چه بهتر که بتوان از طریق شورای رقابت اهم مسائل خود را که به رگولاتوری نفت بازمی‌گردد،حل کنیم و تعداد رگولاتوری‌های مربوط به صنعت نفت را افزایش دهید. یک رگولاتوری شاید نتواند به همه مشکلات فعالان صنعت نفت به‌طور یکسان بپردازد.


حسینی به نمایندگی از 7 تشکل صنفی صنعت نفت اعلام آمادگی کرد که تا قبل از ارسال پیشنهاد حاضر به هیات دولت پیشنهاد دیگری را بر اساس مطالعه و الگوبرداری از تجربیات جهانی آماده و به شورای رقابت ارسال کند.


در ادامه رئیس کنفرانس نفت،تصریح کرد:برگزاری کنفرانس نفت زمینه و اساس ایجاد هماهنگی و همدلی میان تشکل‌های خصوصی بوده و به تشکیل جلسات اخیر شورای گفت و گو و شورای رقابت برای حل مشکلات این بخش انجامیده است. اعضای شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس شامل روسای هیات مدیره تشکل‌های مزبور است که در نشست‌های قبلی برای برگزاری بهتر این کنفرانس به این فکر افتاده‌اند تا برای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی در پایین‌دستی صنعت نفت، برخی از اهم مشکلات را شناسایی و قبل از کنفرانس حل کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته