دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 11:22

تعداد آژانس‌های هواپیمایی مازاد بر نیاز بازار است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری گفت: مازاد بودن تعداد آژانس‌های هواپیمایی نسبت به نیاز بازار در کشور، سرمایه‌گذاری جدید و ورود به این بخش را از توجیه اقتصادی خارج کرده‌ است.
کد خبر : 10644

محمدحسن کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بازگشت سرمایه آژانس‌های مسافرت هوایی به نسبت سرمایه‌گذاری در آن بسیار کم است، افزود: به همین دلیل نیز توصیه می‌کنم تا افراد سرمایه‌گذاری جدیدی در این بخش نداشته باشند.


وی درباره میزان آژانس‌های فعال مسافرتی هواپیمایی در کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد هیچ دستگاه دولتی آمار مشخصی از میزان آژانس‌های فعال و غیرفعال مسافرت هوایی نداشته باشد، اما به نظر من آژانس مسافرتی غیرفعال معنایی ندارد چرا که در این صورت ماهیت آژانس بودن را نخواهد داشت.


کرمانی ادامه داد: در حال حاضر حدود 4 هزار و 500 دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری در کشور وجود دارد که به نظر من همه آنها فعال هستند، این در حالی است که برخی سایت‌ها و مراکز غیرمجاز نیز در این بازار به صورت غیرقانونی اقدام به فروش بلیت می‌کنند.


وی اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان میراث فرهنگی باید برای سامان‌دهی این گونه مراکز و سایت‌های فروش اینترنتی بلیت اقدامات لازم را انجام دهند، چرا که فروش اینترنتی مسئولیت‌های بعدی خود را نیز به همراه دارد و در اغلب این موارد مسافران از دریافت خدمات لازم محروم می‌مانند.


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری درباره بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی برای جبران خسارت تاخیر پروازها نیز تاکید کرد: اگرچه شخصا از وجود چنین بخشنامه‌ای مطلع نیستم، اما باید گفت ضوابطی تاکنون در این باره برای شرکت‌های هواپیمایی وجود داشته و در سال جاری نیز بر اساس آن عمل می‌شود.


کرمانی اظهار کرد: اگر میزان تاخیر پرواز بیش از 3 یا 4 ساعت باشد، مسافر می‌تواند بلیت خود را پس داده و به دریافت خدمات از شرکت هواپیمایی دیگری اقدام کند؛ این در حالی است که اگر تاخیر در پرواز با خروج مسافر از محل اقامتی خود همراه باشد، شرکت هواپیمایی تا 8 ساعت اول موظف به پذیرایی از مسافر و بیش از این ساعت نیز موظف به در اختیار قرار دادن محل اقامت خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته