دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نوش‌آبادی: بقیه نهادها توپ را به زمین وزارت ارشاد پرتاب نکنند

همه نهادهای فرهنگی کشور باید خود را مورد خطاب مقام معظم رهبری در حوزه های فرهنگی و هنری بدانند و توپ را به زمین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرتاب نکنند.
کد خبر : 104837

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین روز از سومین اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل انقلاب تهران با بیان این مطلب گفت: مجلس و دولت تعامل و رابطه دوسویه ای با هم دارند. براساس اصل هفتم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از جمله ارکان تصمیم گیری کشور محسوب می شود.


دولت و مجلس همواره به تعامل با یکدیگر نیازمندند


وی افزود: مجلس قوه تصمیم گیری در کشور است و در اداره امور کشور نقش بی بدیلی دارد. ما هم به این جایگاه واقفیم و همواره گفته ایم که برای پیشرفت کشور در همه حوزه ها دولت نیازمند نظارت و کمک مجلس است.


نوش آبادی ادامه داد: مجلس هم برای موفقیت خودش به همکاری با دولت نیاز دارد. مظهر این تعامل دوسویه را در لوایح بیشتر می بینیم.


وی گفت: دولت برای تصویب لوایح نیازمند مجلس و مجلس هم برای انجام طرح هایش نیازمند دولت است. همواره این را گفته ایم که در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند کمک و نظارت هستیم. و باید نقش حمایتی مجلس هم برای پیشبرد طرح ها به وجود بیاید.


نوش آبادی تاکید کرد: امروز به دلیل پراکندگی مراکز و نهادهای فرهنگی و به دلیل مداخلات متعدد شاید از آن انسجام کافی برخوردار نیستیم. نگرانی مقام معظم رهبری درباره وضعیت کلی فرهنگی کشور ناظر بر همه نهادهای دولتی و غیر دولتی است.


وی تصریح کرد: وقتی که بحث ولنگاری فرهنگی را از مقام معظم رهبری شنیدیم خودمان را آماده کردیم که آنچه مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را به حداقل ها برسانیم.


سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: بقیه نهادها هم باید خودشان را مورد خطاب مقام معظم رهبری بدانند و توپ را به زمین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرتاب نکنند.


معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در طول تاریخ گفت: سیل تحولات نشان می دهد که از ابتدای قانوگذاری در کشور ما بحث فرهنگی مهم بوده است. سال ١٣٠٠ شورای عالی معارف در کشور تشکیل می شود و بعد از مدتی در سال ١٣٢٠ به وزارت علوم و معارف تبدیل می شود. در سال ١٣٢٦ وزارت معارف، اوقاف کشور تشکیل می شود. تا این که سال ١٣٤٣ وزارت فرهنگ و هنر تشکیل و از وزارت علوم جدا می شود. این اتفاق ٥٢ سال پیش رخ می دهد.


وی ادامه داد: تا سال ١٣٥٧ و بعد از پیروزی انقلاب، وزارت فرهنگ و آموزش عالی تشکیل می شود. در نهایت بعد از شکل گیری مجلس در دور اول وزارت فرهنگ و ارشاد ملی و بعد از آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود. این وزارتخانه تا کنون فراز و نشیب هایی داشته تا به اینجا رسیده است که ما هم فکر می کنیم باید تغییراتی در ساختار داشته باشد.


نوش آبادی خطاب به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه در میان مدیران کل، مدیرانی انقلابی و با ظرفیت های فکری به روز وجود دارند که با حداقل امکانات و بودجه و حقوق و مزایا کار خود را انجام می دهند.


وی افزود: حقوق مدیران و معاونین وزیر در وزارتخانه های دیگر از ٣ میلیون شروع می شود، در حالی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رقم حقوق در همان حداقل مانده است و باید در کمیسیون فرهنگی مجلس فکری برای این موضوع شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین نوش‌آبادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته