دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتظامی: تقویت نشریات محلی از اولویت‌های معاونت مطبوعاتی است

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین اجلاس مدیران کل ارشاد استان‌ها گفت: «یکی از سیاست‌های عمده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعاتی، تقویت نشریه‌های محلی است و باید گفت که روند جهانی به سمت رسانه‌های جدید است.»
کد خبر : 104654

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز در دومین روز از سومین اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با بیان این مطلب گفت: رسانه‌های محلی می توانند با به روز کردن خودشان در عرصه رقابت باقی بمانند و خودشان را در مقابل هجمه رسانه‌ای مدرن بازسازی کنند.


وی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که ما به طور جدی دنبال می‌کنیم بحث الکترونیک شدن کارهاست.


انتظامی افزود: دولت به سمت دولت الکترونیک می‌رود. وقتی ما فعالیت‌هایمان الکترونیک باشد تکریم واقعی ارباب رجوع هم انجام می‌شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر با سامانه‌های الکترونیک که به کار می‌بریم افراد بدون مراجعه حضوری می‌توانند درخواستشان برای گرفتن پروانه انتشار را ثبت کنند و تنها یک بار برای گرفتن پروانه به صورت حضوری مراجعه کنند.


انتظامی ادامه داد: وقتی ما فعالیت‌های خود را الکترونیک می‌کنیم کارمان تسریع می‌شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر در هر جلسه هیات نظارت با توجه به این که با چند پروانه موافقت شود، بلافاصله پیامک به متقاضی ارسال می‌شود تا در جریان صدور پروانه انتشارش قرار بگیرد و یک رونوشت پیامکی برای مدیران ارشاد استان‌ها نیز ارسال می‌شود تا در جریان صدور مجوزها باشند.


انتظامی درباره تعداد نشریه‌هایی که در حال حاضر در کشور فعال هستند، گفت: می‌گویند ما ٨٩٠٠ نشریه داریم اما مگر این نشریه‌ها چاپ می‌شود؟ پیامکی فرستادیم برای همه که اگر در طول سال به هر دلیلی نمی توانند نصف شمارگان سالیانه را چاپ کنند تقاضای تغییر وضعیت کنند.


معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: توسعه کشور جز در سایه توسعه مناطق رخ نمی دهد.


وی درباره توزیع آگهی‌های دولتی توسط وزارت ارشاد گفت: توزیع آگهی‌های دولتی در سازوکاری براساس عرضه و تقاضا باید انجام شود. و اگر روزنامه‌ای در استان اصلا توزیع نمی‌شود، توجه کنید که کسی دیگر نمی تواند به این روزنامه آگهی بدهد.


انتظامی درباره برخورد با نشریه های متخلف تاکید کرد: برخورد با نشریه متخلف به این صورت است که حمایت هایمان را قطع می کنیم.


وی درباره معافیت مطبوعاتی گفت: معافیت مالیاتی مطبوعات را دو سال پیش حل کردیم و معاف شدند. اما متاسفانه هنوز در برخی از استانها انجام نمی شود.


انتظامی گفت: روزنامه ٤ صفحه ای روزنامه نیست. روزنامه ای که حداقل ٦٠ یا ٧٠ همکار نداشته باشد روزنامه نیست. توجه کنید که روزنامه باید ساختمان مناسبی هم داشته باشد. برای گرفتن کد بیمه اجتماعی باید آدرس ارائه شود و اگر محل روزنامه شرایط لازم را نداشته باشد کد بیمه به صاحب روزنامه نمی دهند.


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعداد خبرنگارانی که در کشور فعالیت می کنند، گفت: در سال های گذشته حدود ٢٠ هزار نفر ادعای روزنامه نگاری داشتند. ولی به نظرم همه کسانی که کار روزنامه نگاری واقعی می کنند هم اکنون در پوشش بیمه ای هستند.


انتظامی درباره دادن یارانه به سایت های خبری گفت: دادن یارانه به سایت های خبری شدنی نیست چون اعتبارش را نداریم. امسال برای سه دهک بالایی سایت هایی که در طرح رتبه بندی پایگاه های خبری قرار می گیرند مطابق امتیازی که می گیرند مبلغی به عنوان یارانه داده می شود. آگهی دولتی هم می توان به این سایت ها داد. البته این را هم باید تاکید کنم که پایگاه های خبری فاقد مجوز، کار غیر قانونی می کنند و اساسا تجاوز به حقوق رسانه هایی است که به طور قانونی کار می کنند.


وی درباره دکه های مطبوعاتی هم گفت: دکه های مطبوعاتی را باید صلاحیتشان از سوی وزارت ارشاد تایید شود و اماکن و شهرداری هم به آنان مجوز بدهند.


سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد استانها از ٢ تا ٤ مرداد در هتل انقلاب تهران برگزار می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین انتظامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته