بازیهای ماجراجویی ۲بعدی با گذشت زمان از بین میروند
به گزارش PC Gamer گیلبرت در گفتوگو با Ars Technica، بازیهای ماجراجویی سنتی با مکانیزم «استفاده از فعل یا اسم» را به دوران فیلمهای صامت سیاهوسفید تشبیه کرد و اظهار داشت که این سبک، حسی قدیمی و تاریخ گذشته دارد.
او دلیل این موضع را چنین توضیح داد:«برخی از افراد جوانتر هم از این بازیها لذت میبرند، اما فکر میکنم این یکی از چیزهایی است که وقتی همه ما از دنیا رفتیم، احتمالاً دیگر از آن دسته ژانرهایی نخواهد بود که باقی بمانند.»
این اظهارنظر کمی غافلگیرکننده است، چرا که استودیوی او (Terrible Toybox) اخیراً با عناوینی، چون Thimbleweed Park و Return to Monkey Island، موفقیت بزرگی در احیای دقیق همین سبک به دست آورده است.
آینده در دنیای سهبعدی و چالش حل معما
با این حال، گیلبرت معتقد است که راههای نوآورانهتر و جذابتری برای ساخت بازیهای ماجراجویی وجود دارد. او بازیهایی مانند Lorelei and the Laser Eyes را مثال زد و گفت: «فکر میکنم بازیهایی مانند این، آینده بازیهای ماجراجویی هستند.»
وی همچنین تأیید کرد که اگر فرصت ساخت بازی دیگری از سری Monkey Island را داشته باشد (که حقوق آن در اختیار دیزنی است)، آن را به جای یک بازی اشاره و کلیک دوبعدی، در یک «دنیای سهبعدی واقعی» خواهد ساخت. گیلبرت تمایل دارد به چالش حل معما در محیط سهبعدی بپردازد، زیرا این موضوع برای او بسیار جالب است و صرفاً به خاطر جذب مخاطب مدرن نیست.
وضعیت بازار و پروژه فعلی
علیرغم بدبینی گیلبرت، سال ۲۰۲۵ یکی از بهترین سالها برای بازیهای ماجراجویی کلاسیک بود و انتشار عناوینی، چون Old Skies و The Drifter ثابت کرد که هنوز یک مخاطب وفادار برای این سبک وجود دارد.
در حال حاضر، جدیدترین پروژه گیلبرت، بازی اکشن دوبعدی Death by Scrolling است که در آن بازیکن باید با حرکت دائمی به سمت بالای صفحه، از چنگال ریپر فرار کند.
انتهای پیام/


