دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

3 عملیات روانی برانکو که فریرا را مات کرد/ شلیک نهایی بر قلب گرگ‌ها

پرسپولیس در حالی در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد پیروز شد که برانکو با پیاده کردن سه عملیات روانی توانست بر همتای خود غلبه کند.
کد خبر : 315203
0f3411f6-5c34-4324-ad7b-cbaafa066998.jpg

گروه ورزشی خبرگزاری آنا ـ حسین بوذری: تیم پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه دست به کار بزرگی زد و موفق شد السد قطر را با نتیجه یک بر صفر و با گلزنی علی علی‌پور از نقطه پنالتی مغلوب کند.

شاگردان برانکو در این دیدار که تحت فشار حملات همه‌جانبه السد قطر به خصوص در نیمه دوم قرار داشتند توانستند در یکی از ضد حملات با استارت سریع علی‌پور به گل برسند؛ مهاجم پرسپولیس با فرار سریع به داخل محوطه جریمه حریف رسید و مدافع السد روی او مرتکب خطای پنالتی شد و در نهایت خود علی‌پور توپ را وارد دروازه تیم قطری کرد.

تیم پرسپولیس که در این دیدار کمال‌کامیابی‌نیا، محمد انصاری و حسین ماهینی را در اختیار نداشت با بازیکنان جوان دست به کاری زد که تنها از عهده آنها برمی‌آمد و موفق شد تیم السد را در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه شکست دهد تا بار دیگر نشان دهد که استاد عملیات روانی است و می‌تواند به راحتی بر حریف قدرتمندی همچون السدی برآید که دارای ستاره‌های بزرگی مانند ژاوی، گابی، بونجاح و ... است.

* شکار گرگ در دوحه

تیم السد قطر که یکی از قدرت‌های آسیا به شمار می‌رود و شاید قیمت یکی از ستارگانش از قیمت کل بازیکنان پرسپولیس بالاتر باشد، آمده بود تا در خانه خود کار نماینده ایران را تمام کرده و با خیال راحت به دیدار برگشت بیندیشد، اما ژاوی و یارانش به سد بزرگی برخوردند و عبور از این سد نیز کار فریرا و شاگردانش نبود.

همانطور که پیش از این در گزارشی عملیات روانی برانکو را عامل پیروزی نماینده ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد قلمداد کرده بودیم، همان اتفاق بر سر ژاوی و یارانش آمد و برانکو با حداقل نیرو و حداکثر توان بازیکنانش البته با چاشنی عملیات روانی روی تیم حریف توانست کار غیرممکن را ممکن کرده و از جهنم دوحه گرگی را شکار کند که کمتر تیمی توانسته از این جهنم به سلامت عبور کند.

برانکو برای شکست السد دو کار بسیار بزرگ انجام داد، اول تشویق بازیکنانش به حفظ خونسردی در مقابل ستارگان تیم حریف و دوم تزریق انگیزه همراه با پیاده‌سازی تاکتیک سرمربی پرسپولیس در زمین. با همین دو حربه برانکو توانست فریرا را مات کند و در یک قدمی صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

* غلبه عملیات روانی برانکو بر تاکتیک فریرا

بازیکنان السد که به دلیل از دست دادن موقعیت‌ها و عدم توفیق مقابل  جوانان جویای نام پرسپولیس بسیار عصبی شده بودند در چند صحنه حتی نزدیک بود با بازیکنان پرسپولیس درگیر شوند.

برانکو که استاد روانشناسی است همین را می‌خواست، سرمربی کروات پرسپولیس قصد داشت با عصبی کردن بازیکنان حریف تمرکز لازم را از آنها بگیرد و در نهایت تیر خلاص را به قلب السدی‌ها بزند که دقیقاً همین اتفاق رخ داد.

ژاوی و یارانش که تا دقیقه 85 نتوانسته بودند تاکتیک خود را بر تیم حریف تحمیل کرده و شاگردان برانکو را زمین‌گیر کنند در نهایت روی به بازی درگیرانه آوردند و در یکی از صحنه‌ها علی علی‌پور با استارتی که زد داخل محوطه تیم حریف سرنگون شد که داور اعلام پنالتی کرد.

شاید خوشبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کردند که تیم‌شان در خانه السد بدون دریافت گلی و با پیروزی راهی تهران شود تا برانکو نقشه وارد کردن ضربه نهایی به شاگردان فریرا را بکشد.

* 90 دقیقه تا تاریخ‌سازی پرسپولیس در آسیا

حالا پرسپولیس تنها یک 90 دقیقه تا تاریخ‌سازی فاصله دارد و شاگردان برانکو باید بدون توجه به نتیجه دیدار رفت در دیدار برگشت تنها به دنبال پیروزی در استادیوم 100 هزار نفری آزادی باشند.

سربلندی برانکو و شاگردانش از آزمون سخت لیگ قهرمانان با وجود کمبود نیرو چیزی نیست که به راحتی از کنار آن گذشت، به خصوص که نماینده ایران مقابل السدی قرار گرفت که نه برای پیروزی حداقلی بلکه برای پیروزی پرگل پای به میدان گذاشته بود.

پرسپولیس تا حالا هم شاهکار کرده و با مشتی جوان جویای نام درسی به شاگردان فریرا داد که ژاوی تا عمر دارد 10 مهر از یادش نخواهد رفت. 

پرسپولیس که  باید اول آبان در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی به مصاف السد قطر برود می‌تواند  با حذف ژاوی و یارانش به اولین ستاره بسیار نزدیک باشد، ستاره‌ای که استقلالی‌ها سال‌های سال است که با آن پُز می‌دهند.

پرسپولیس اگر بتواند در لیگ قهرمانان آسیا نیز از پس مأموریت خود برآید بدون تردید نام برانکو و شاگردانش در تاریخ این باشگاه خواهد درخشید و سرخ‌پوشان این بار در آسیا نام خود را جاودانه خواهند کرد.

انتهای پیام/4078/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته