۴۰۰ هزار دانش آموز ایرانی در مرحلۀ نخست «ایران دیجیتال» شرکت کردند
طه عزتی، مدیرعامل بخش دانشآموزی شرکت مجری این طرح، در گفتوگو با خبرنگار آناتک درباره انگیزه اصلی شکلگیری این پویش گفت: «حدود سالهای ۹۸ و ۹۹ به این نتیجه رسیدیم که تعداد برنامهنویسان ماهر در کشور نسبت به تقاضای موجود در بازار کار کم است. هدفی که ما دنبال میکنیم این است که دانشآموزان امروز، چند سال دیگر به نیروی کار متخصص در صنعت آیتی کشور تبدیل شوند.»
عزتی در خصوص ایده اولیه این حرکت افزود: «راهی که اتخاذ شد این بود که به سراغ آموزش دانشآموزان برویم تا آنها را برای ۵ تا ۶ سال آینده به عنوان نیروی ماهر برنامهنویسی آماده کنیم.» این ایده با تأسیس مجموعه جونیورا که به صورت تخصصی بر آموزش برنامهنویسی به کودکان و نوجوانان فعالیت داشت، عملی شد. به گفته وی، این مجموعه با ارائه محصولی منحصربهفرد موفق به جلب اعتماد دولت و وزارت آموزش و پرورش شد و از سال ۱۴۰۱ همکاری در طرحهای ملی را آغاز کرد.
بزرگترین این طرحها، پویش ایران دیجیتال است که فصل اول آن از سال ۱۴۰۴ آغاز شده و تا تابستان ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت. تنها در همین فصل، ۴۰۰ هزار دانشآموز برای دورههای رایگان آموزش هوش مصنوعی ثبتنام کردهاند. عزتی تأکید کرد: «ما مأمور آموزش هوش مصنوعی به صورت رایگان به دانشآموزان در سراسر کشور هستیم که این امر در قالب طرح ایران دیجیتال انجام میشود.»
او در خصوص چالشهای اجرایی این طرح افزود: «خوشبختانه همکاری دولت و وزارت آموزش و پرورش در این سالها خیلی خوب بوده است و اکنون همدلی لازم توسط دولت وجود دارد و طرح بدون مانع خاصی در حال اجرا است.»
انتهای پیام/


