دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 14:33
دبیر برکنار شده فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با آنا مدعی شد:

مرادی می‌گفت رضازاده پول بیت‌المال را به صهیونیست‌ها می دهد اما خودش آیان را دعوت کرد/ رئیس فدراسیون آتش اختلاف بین رستمی و انوشیروانی انداخت

دبیر برکنار شده فدراسیون وزنه‌برداری گفت: مرادی آدم خودمحوری است.یکی از عادت‌های او این بود که بین همه اختلاف می‌اندازد و در همه کارها مداخله می‌کند.
کد خبر : 96093

حسین مقامی، دبیر برکنار شده فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این اتفاق گفت: «ما چندین ماه است که با مرادی، رئیس فدراسیون اختلاف‌نظر داشتیم. هشت ماه پیش هم از این سمت به دلیل رفتار نامناسب رئیس فدراسیون استعفا دادم، اما دوباره با صحبت دوستان به کارم بازگشتم.»


وی افزود: «متاسفانه در دورانی که در فدراسیون خدمت می‌کردم، مرادی نگاه ابزاری به همه نیروهایش داشت و به هیچ‌ عنوان برای ارتقای ورزش وزنه‌برداری تلاشی نمی‌کرد. زمانی که من به عنوان دبیر فدراسیون در این پست خدمت می‌کردم بدهی ما زیر 500 میلیون بود اما به جرات می‌توانم بگویم که هم‌اکنون بدهی ما بالای یک‌ونیم میلیارد است. در حال‌حاضر فدراسیون وزنه‌برداری تنها 600 میلیون به یک آژانس هوایی بدهکار است که من دلم به حال آن آژانس می‌سوزد که چگونه می‌خواهد این طلب را وصول کند.»


دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری با تاکید بر اینکه این فدراسیون منابع مالی ندارد، اظهار کرد: «متاسفانه در این چند سال هیچ منبع مالی برای فدراسیون در نظر گرفته نشد و ما به جای اینکه هیات‌ها را حمایت کنیم و یا سالن‌های وزنه‌برداری را تجهیز کنیم، تنها منابع ملی فدراسیون خرج سفرهای خارجی رئیس فدراسیون شد.»


وی ادامه داد: «15 درصد بودجه در تفاهمنامه‌ فدراسیون قید شده است که به صورت مساوی بین‌ استان‌ها تقسیم شود اما مرادی هیچ یک از این کارها را انجام نداد و اگر هم قرار بود که به صورت مساوی به همه استان‌ها بودجه بدهد، باید به هر استان 10 میلیون تومان پرداخت می‌کرد و حتی اگر قرار بود به صورت اولویت‌بندی به استان‌ها بودجه اختصاص داده شود طبق اولویت به برخی از استان‌ها باید 6 تا 15 میلیون پول واریز می‌شد، اما هیچ‌یک از این کارها صورت نگرفت.»


مقامی همچنین ادامه داد: «زمانی که به عنوان دبیر فدراسیون کارهای او را نقد می‌کردم، او تاکید می‌کرد که من مدیرم و می‌دانم که چطور مدیریت کنم. طبق تفاهمنامه ما باید بخشی از بودجه را در حوزه فرهنگ و استعدادیابی هزینه می‌کردیم، اما متاسفانه یک ریال هم خرج آینده وزنه‌برداری نشد. پیشکسوتان وزنه‌برداری سالیان سال است که از جیب خودشان هزینه می‌کنند. درست است که بودجه‌ای در وزارت ورزش برای پیشکسوتان در نظر گرفته نشده است، اما پیشکسوتی که با هزینه شخصی مدال‌آور می‌شود و اعتبار برای کشور و فدراسیون می‌آورد نباید در دوران کهنسالی از او حمایت کرد؟»


وی گفت: «یک روز به مرادی گفتم دو ماه حقوق نگیرد تا حقوق عقب‌مانده کادر فدراسیون پرداخت شود، اما نتیجه‌اش آن شد که با تندی با من برخورد کرد و باز هم گفت من مدیرم و تشخیص می‌دهم که کجا هزینه کنم.»


دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری با انتقاد از مصاحبه‌های تند و تیز مرادی اظهار کرد: «متاسفانه مرادی مدام مصاحبه می‌کرد و اسطوره‌های وزنه‌برداری را زیر سوال می‌برد. او در یکی از مصاحبه‌هایش عنوان کرد که رضازاده، قهرمان پوشالی وزنه‌برداری است. کسی نیست که به مرادی یادآوری کند در زمان خودش بود که ترکیه خواستار این بود که رضازاده به آن کشور برود و برای ترکیه وزنه بزند اما او قبول نکرد. مرادی بی‌پروا به اسطوره‌های وزنه‌برداری حمله می‌کرد بدون اینکه عواقب این کار را در نظر بگیرد. او نه تنها بزرگان این رشته را زیرسوال برد بلکه در جاهای دیگر با مصاحبه‌های تند و تیزش آتش خشم و نفرت به وجود آورد، به طوری که در مسابقات جهانی دو خبرنگار که از کمیته ملی المپیک اعزام شده بودند به شدت به آنها تاخت و می‌گفت که آنها برای خوشگذرانی آمده‌اند، در صورتی که اگر کمیته ملی المپیک با فدراسیون برای اعزام این دو خبرنگار هماهنگ کرده بود، مرادی دیگر این صحبت‌ها را نمی‌کرد.»


مقامی با بیان اینکه مرادی شخصیت خودمحوری دارد، اظهار کرد: «کسانی که در بدنه فدراسیون خدمت می‌کنند اگر مطیع مرادی نباشند، خیلی زود کنار می‌روند، چه‌بسا اگر حسین توکلی در بحث هیات مازندران با مرادی مخالفت نکرده بود، امروز سرمربی تیم بزرگسالان می‌ماند، اما مخالفت او با مرادی باعث شد که از سمت خودش برکنار شود. متاسفانه یکی دیگر از اخلاق‌های بد مرادی در بدنه فدراسیون این بود که اختلاف بین همگان می‌انداخت. به طوری که ما هم‌اکنون شاهد درگیری انوشیروان سجادی و کیانوش رستمی هستیم.»


وی گفت: «من به جرات می‌توانم بگویم 50 تا 70 درصد این اختلاف زیر سر مرادی بود. کیانوش چهار سال است که با برنامه‌های خودش همگام است، اما زمانی که انوشیروانی سمت سرمربی را برعهده گرفت کیانوش از فدراسیون خواست که اجازه دهد که تمریناتش را همچنان طبق برنامه‌هایش پیش ببرد. او به مرادی گفت که چهار سال است که با روش خودش تمرین می‌کند و اگر در این مدت راه و روشش را عوض کند ممکن است در المپیک آسیب ببیند. مرادی هم با این بهانه به او اجازه داد که تمریناتش را تنهایی ادامه دهد. از طرفی دیگر در گوش انوشیروانی مدام می‌گفت که او مربی است و تنهایی تمرین کردن کیانوش باعث خدشه‌دار شدن مدیریت او می‌شود و همین‌گونه اختلاف بین این دو به وجود آورد. در حالی‌که کیانوش و سجاد سال‌هاست در کنار یکدیگر وزنه می‌زدند و حتی هم‌اتاق با هم بودند، اما آتش اختلاف را مرادی به جان آنها انداخت.»


دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری اظهار کرد: «مرادی به دنبال جزئی‌کاری بود و تلاش ‌می‌کرد که حوزه اختیارات من را کوچک کند. من بارها به مرادی گفته بودم مرا کوچک کن اما جایگاه دبیر فدراسیون را کوچک نکن. اما او به این صحبت‌ها توجهی نکرد و در تازه‌ترین اقدامش آیین‌نامه را تغییر داد و کمیته‌ها را به شورا تبدیل کرد تا زیرنظر من نباشند. همان‌طور که می‌دانید شوراها باید زیرنظر شخص رئیس فدراسیون فعالیت کنند.»


مقامی همچنین به وضعیت مالی فدراسیون وزنه‌برداری اشاره کرد و مدعی شد: «متاسفانه بدهی‌های فدراسیون سرسام‌آور است. ما در جام فجر 35 ورزشکار داشتیم و هزینه‌های بسیار زیادی برای آنها کردیم اما در کنار آنها مرادی از تاماش‌ آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و دبیران کل قاره‌ای دعوت کرده بود تا به این مسابقات بیایند. سوال من از مرادی این است که او که همیشه آیان را یک صهیونیست می‌خواند و مکرر مصاحبه می‌کند که رضازاده پول بیت‌المال را به صهیونیست‌ها می‌داده است، چرا خودش حالا در این مسابقات او را دعوت کرده است؟ تاماش آیان در هتل اسپیناس اقامت کرده بود که هزینه‌اش شبی یک‌ میلیون بود و بنز ضدگلوله برای آنها فراهم کرده بود. تمام این هزینه‌ها به چه دلیل بود؟ آیا به این دلیل نبود که مرادی به دنبال این بود که در انتخابات جهانی کرسی بگیرد؟ متاسفانه این هزینه‌ها بخش ناچیزی از بدهی‌های فدراسیون بود. در حالی که داوران ما یک سال است هنوز پولی نگرفته‌اند و شهرستان شهرکرد خردادماه سال گذشته میزبانی مسابقات وزنه‌برداری را برعهده گرفته بود و هنوز هزینه‌های آن پرداخت نشده است و هم‌اکنون هم از فدراسیون شکایت کرده‌اند. مرادی به دنبال سفرهای خارج خود است بدون اینکه توجهی به مشکلات فدراسیونش کند.»


وی ادامه داد: «مرادی از یک سفر خارجه هم نمی‌گذرد. او چند روز پیش همراه با سهراب مرادی به کلمبیا رفته بود و حالا قصد دارد با تیم ملی وزنه‌‌برداری جوانان به گرجستان برود. این سفرها برای فدراسیونی که بحران‌زده است و مشکلات مالی‌اش سر به فلک کشیده چه ضرورتی دارد؟‌»


مقامی با بیان اینکه در زمان رضازاده این مشکلات وجود نداشت، اظهار کرد: «در زمان رضازاده همه هدف‌های فدراسیون طبق برنامه پیش می‌رفت. من در زمان انتخابات فدراسیون نقش پررنگی برای روی کار آمدن مرادی داشتم، چرا که ایشان با اعلام تست دوپینگ 9 نفر از ورزشکاران در زمان ریاستش دیگر نمی‌توانست برگردد، به همین دلیل من و چند نفر دیگر وزارتخانه را مجاب کردیم که او سکان هدایت فدراسیون را برعهده بگیرد، اما هنوز چند ماه از ریاستش نگذشته بود که مقابل من هم جبهه گرفت و من به خاطر اینکه خدمت خوبی برای هیات‌های وزنه‌برداری می‌کردم و آنها متقابلا احترام من را حفظ می‌کردند، مرادی نتوانست اینها را ببیند.»


دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد: «این راه و روش درست مدیریت در وزنه‌برداری نبود و مرادی نتوانست به خوبی بدنه فدراسیون را از خودش راضی نگه دارد. اگر در همین تمرین المپیکی‌ها 10 وزنه‌بردار به 15 وزنه‌بردار تبدیل شود، ما وزنه‌ای برای آنها نداریم. هیچ زمانی فدراسیون وزنه‌برداری از نظر منابع مالی اینقدر خالی نبود که در زمان ریاست مرادی این اتفاقات برایش افتاد.»


مقامی در پاسخ به اینکه با وجود همه این مشکلات چرا باز هم ادامه داد، گفت: «من یک‌بار استعفا داده بودم و جزئیاتی از مشکلات فدراسیون را برای افشارزاده گفته بودم، اما نمی‌دانم که آیا به گوش وزیر رسید یا نه، از طرفی دیگر به دلیل اینکه یک‌بار استعفا داده بودم، اگر یک‌بار دیگر هم این کار را انجام می‌دادم همه انتقادها به سمت من می‌رفت که دبیر فدراسیون بهانه‌گیر است، به همین دلیل روز گذشته زمانی که مرادی با من تماس گرفت و گفت از سمت خودت استعفا بده، من قبول نکردم و گفتم، می‌مانم تا وقتی شما مرا برکنار کنید تا بعد از آن بگویم چه بلایی به سر فدراسیون وزنه‌برداری آمده است. البته بعد از برکناری من ایشان پست مشاور را به من داد تا همچنان در بدنه فدراسیون باشم و صحبت‌هایی از مشکلات نکنم، اما من قبول نکردم. من با این صحبت‌ها به هیچ عنوان قصد تخریب مدیریتی او را ندارم و تنها دلم به حال و روز وزنه‌برداری می‌سوزد که این صحبت‌ها را می‌گویم.»


دبیر سابق فدراسیون در پایان گفت: «من حاضرم هر زمانی که مرادی اعلام آمادگی کند در یک شبکه زنده با او مناظره کنم و همین حرف‌ها را رودررو بیان کنم. امیدوارم که وزارت ورزش که بدنه‌اش از افراد ورزشی است هرچه زودتر به این موضوع وارد شود و فکری به حال وزنه‌برداری کند. سیاست مرادی برای برکناری اعضای فدراسیون به این‌گونه است که دیروز مرا برکنار کرد و ساعت 9 دیشب به سمت گرجستان رفت تا حضور نداشته باشد و پاسخگوی اصحاب رسانه نباشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته