دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1395 - 11:11
در گفت و گو با آنا؛

دبیر فدراسیون ژیمناستیک: وقتی سجادی ثبت نام افشارزاده را تایید کرده چرا ما آن را رد کنیم/ ژیمناستیک سال‌هاست مورد بی مهری است

فرامرز سنگینی گفت: هنوز لیست تاییدشدگان انتخابات فدراسیون ژیمیناستیک به دست ما نرسیده است اما وقتی سجادی خبر ثبت نام افشارزاده را تایید می‌کند ما چرا آن را رد کنیم.
کد خبر : 94235

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، ژیمناستیک هزار و یک درد دارد. معمولا تمام کسانی که اهل ورزش حرفه‌ای یا آماتور هستند می‌دانند موفقیت یک ورزشکار در گرو بدنی انعطاف پذیر و قدرتمند است و از همین رو ژیمیناستیک مادر تمام رشته هایی ورزشی است. البته مادری که مورد بی مهری همگان قرار می‌‌گیرد.


از آخرین روزهایی که ژیمیناستیک ایران در رقابت های المپیک حضور پیدا کرد نیم قرن می‌گذرد. تیم ملی ایران 50 سال است که هیچ نماینده‌ای در المپیک نداشته است. اتفاقی آزاردهنده و تلخ.


فرامرز سنگینی دبیر فدراسیون ژیمیناستیک در مورد وضعیت این رشته به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «متاسفانه در ایران به این رشته بها داده نمی‌شود به طوری که هم اکنون ما 50 سال است به المپیک راه پیدا نکردیم. البته در این سال‌های اخیر وضعیت بهتر شده و ما در همه رده های سنی مسابقات را برگزار می کردیم.»


وی افزود: «7 رشته ای که زیر نظر فدراسیون فعالیت می‌کنند مسابقات و برنامه های آنها به صورت مرتب تعریف شده است. البته باتوجه به اینکه ژیمناستیک با مشکلات بسیار زیادی روبه رو است، ممکن است برخی از تمرینات ما لغو شده باشد اما در این چندسال اخیر تا جایی که فدراسیون در توانش بود تمام اردوها و تمرینات را اجرایی کرده است.»


دبیر فدراسیون ژیمیناستیک در واکنش به اینکه چرا به این ورزش اهمیتی نمی‌دهند، اظهار کرد: «تا زمانی که نگاه ملی به ژیمناستیک نباشد شرایط این رشته همین طور است. یکی از دلایلی که ژیمناستیک نسبت به سایر رشته‌ها مورد بی مهری قرار می‌گیرد این است که در بازه زمانی طولانی مدت جواب می‌دهد. به این صورت که یک نونهال تا در این رشته به بار بنشیند یک پروسه ده ساله زمان می برد و از همین رو نگاه به این رشته کم است.»


سنگینی ادامه داد: «از طرفی دیگر سخت افزارهای این رشته نسبت به سایر رشته های ورزشی بسیار گران قیمت است. شما هر زمانی می توانید والیبال یا فوتبال بازی کنید اما برای ژیمناستیک باید شرایط و امکاناتش مهیا شود. به طور مثال ما 25 رده سنی داریم و هر کدام از این رده های سنی هر زمانی که مسابقه داشته باشند حدود 70 الی 80 میلیون هزینه دارد.»


دبیر فدراسیون اظهار کرد: «این بی توجهی به رشته ژیمناستیک تنها مختص به این دوره نیست بلکه سالیان سال است ما این مشکلات را داریم. اگر 32 مرکز استان را در کشور بتوانیم تجهیز کنیم بودجه ای در حدود 100 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این تنها با حمایت وزارت ورزش امکان پذیر نیست بلکه باید در سطح کلان و حمایت دولت باشد. از طرف دیگر متاسفانه یکی از مشکلات فدراسیون این است که اسپانسر هم انگیزه ای برای سرمایه گذاری در این رشته ندارد. وقتی نگاه رسانه‌ای به این رشته نیست و اسپانسر هم در برابر سرمایه گذاری که می کند توقع این دارد که تلویزیون بخشی از مسابقات را پخش کند تا دیده شود اما این اتفاق نمی‌افتد انگیزه ای برای سرمایه گذاری ندارد.»


سنگینی همچنین در مورد برگزاری مسابقات لیگ عنوان کرد: «تمام تلاشمان این است که مسابقات را برگزار کنیم و به همین منظور در حال برنامه ریزی هستیم تا مسابقات لیگ را برای نیمه دوم سال پیگیری کنیم. ما اگر برای تیم ملی اردو داشته باشیم و همه ژیمناستیک کارها هم دعوت کنیم باید برای آنها هزینه کنیم مگر می شود به جوانی که 60 روز در اردو به سر می‌برد حقوقی در نظر نگرفت؟!»


وی با اشاره به اظهارات معاون وزیر ورزش در خصوص ثبت‌نام افشارزاده یادآور شد: «وقتی سجادی این خبر را اعلام می‌کند دلیلی وجود ندارد که آن را رد کنیم. اگر افشارزاده آن را تایید نمی کند ما نباید پاسخگو باشیم. دبیر مجمع انتخابات فدراسیون این موضوع را تایید کرده اما هنوز لیست نهایی تایید شدگان انتخابات فدراسیون به دست ما نرسیده است.»



انتهای پیام/

برچسب ها: افشارزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته