دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه علم و صنعت در آیین رونمایی از نودانشجویان؛

ماهواره ظفر ۲ تا پایان سال پرتاب می شود

ماهواره ظفر ۲ تا پایان سال پرتاب می شود
یونسیان از پرتال ماهواره ظفر دو به فضا که ساخته دانشگاه علم و صنعت است، خبر داد.
کد خبر : 936202

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، داود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت در آیین استقبال از نو دانشجویان که بعداز ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۳) در سالن همایش های دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت، قدیمی ترین نوع دانشگاه کشور از باب رشته های فنی و مهندسی است و در سال ۱۳۱۱ اولین مهندس کشور در رشته الکتروماشین از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت مولد بسیاری از صنایع بوده است؛ تاکید کرد: مهندسان این دانشگاه بنیانگذاران صنایع مختلف کشور از جمله صنعت کاشی، سیمان، جوش، ماشین ابزار، شیشه، نساجی، ضرب سکه و ... بوده اند.

یونسیان تصریح کرد: اولین ماهواره دانشگاهی کشور در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه علم و صنعت ساخته و به فضا پرتاب شد و همان روز در تقویم روز صنعت فضایی نام گرفت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: اولین دانشگاهی بودیم که ماهواره نوید را اختراع کردیم و هم اکنون در حال ساخت ماهواره ظفر ۲ هستیم که تا پایان سال به فضا پرتاب می شود.

یونسیان اضافه کرد: در دانشگاه علم صنعت توربین های گازی بالغ بر ۳۰ سال ‌ و واگن های ملی مترو هم مشترکا با جهاد دانشگاهی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت قله های مختلفی دارد؛ تاکید کرد: در حوزه پژوهش دستاوردهای عظیمی داریم. مثلا دانشگاه در سال ۲۰۲۳ در تعداد مقالات از دو دانشگاه شریف و امیرکبیر پیش رفته است.

یونسیان بیان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه علم و صنعت از قدیم گوشزد بوده و از نامش پیداست.

وی اضافه کرد: در حوزه قراردادهای خاتمه یافته و و پایان نامه های مرتبط با صنعت رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد اساتید دانشگاه علم و صنعت حدود ۴۵۰ نفر است که ۷۰ نفر از آنها استاد و محقق هستند.

یونسیان اضافه کرد: بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دانشگاه در دنیا وجود دارد و دانشگاه علم و صنعت در یک درصد برتر دانشگاه های دنیا قرار دارد و در ۴ سال پیاپی در حال بهبود است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب