دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1403 - 16:22
رنجبر مطرح کرد؛

دانشگاه آزاد به دنبال مرجعیت علمی و فناوری نوآورانه

دانشگاه آزاد به دنبال مرجعیت علمی و فناوری نوآورانه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه چشمگیر و شتابان به دنبال مرجعیت علمی و فناوری نوآورانه است.
کد خبر : 936037

به گزارش خبرنگار آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در دیدار غلامحسین رمضان‌پور مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس که در راستای ایجاد مشارکت دو جانبه با هدف همکاری بیشتر در حوزه صنعت و دانشگاه برگزار شد، توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه تحکیم پیوند صنعت و دانشگاه مهم برشمرد و اظهار کرد: این دانشگاه با توسعه چشمگیر و شتابان به دنبال مرجعیت علمی و فناوری نوآورانه است.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در رسیدن به توسعه پایدار و بررسی فرصت‌های هم‌افزایی و نیازسنجی به‌عنوان دانشگاه مسئله محور در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه مراکز تحقیقاتی و گسترش رشته‌های کاربردی و کارآفرین محور با توجه به نیاز صنایع عنوان کرد: همان‌طور که صنایع باید به نقش اجتماعی خود جامه عمل بپوشاند دانشگاه نیز باید با ترسیم افق توسعه در راستای تحقق اهداف فناوری و تکنولوژی گام‌های مؤثری با همکاری صنایع و سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تبیین ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های علمی و پژوهشی، مراکز رشد و واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و قابلیت‌های دانشگاه در حوزه حل مسائل صنعت افزود: این دانشگاه با داشتن استادان کارآزموده و مجرب در حوزه‌های مختلف می‌توانند منشأ برکات علمی و پژوهشی زیادی باشند.

لزوم مشارکت دوجانبه علمی و پژوهشی صنایع با دانشگاه‌ها 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس نیز با اشاره به جایگاه ویژه این شرکت در صنعت نفت کشور این شرکت را نماد توانایی، خودباوری و شایستگی نخبگان کشور معرفی کرد و گفت: این پالایشگاه یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه و جهان است که می‌تواند تأثیرات شگرفی بر اقتصاد نفتی کشور بگذارد.

غلامحسین رمضان پور خواستار ارتباط مؤثر و مشارکت دوجانبه علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها شد و مطرح کرد: ارتباط و مشارکت در اجرای برنامه‌ها و نیازمندی‌های دانشگاه و صنایع، نیازمند همکاری دوجانبه این دو نهاد علمی و صنعتی است که باید با تدوین تفاهم‌نامه همکاری و نزدیکی این دو رکن اصلی توسعه به سمت توسعه پایدار و همه‌جانبه حرکت کرد.

به گزارش آنا، در این جلسه مباحث مربوط به حضور دانشجویان و استادان در صنعت، طرح‌های پژوهشی، حمایت صنعت از واحد‌های فناور و ... مطرح و مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تفاهم‌نامه عملیاتی در این زمینه تنظیم و گام‌های مؤثری در حوزه پیوند دانشگاه و صنعت رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب