دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

داروی ضدچاقی و روش نوین سلول تراپی دیابت نوع دوم را درمان کرد

داروی ضدچاقی و روش نوین سلول تراپی دیابت نوع دوم را درمان کرد
روشی نوین درمانی نوید بخش برای دیابت نوع دوم است و نیاز به انسولین را به شدت کاهش می‌دهد یا از بین می‌برد.
کد خبر : 935908

به گزارش خبرگزاری آنا،  در این فرایند نوین 2 روش نوآورانه ReCET( سلول سازی مجدد از طریق الکتروپوریشن تراپی(  با سماگلوتید ترکیب می شود. این روش نیاز به تزریق انسولین را در 86 درصد بیماران از بین برد.

سماگلوتید که با نام‌های تجاری اوزمپیک ، ویگووی و رایبلسس به فروش می‌رسد، یک داروی ضد دیابت برای درمان دیابت نوع ۲ و یک داروی ضد چاقی مورد استفاده برای مدیریت طولانی مدت وزن است.

 در نخستین آزمایش بالینی 14 فرد 28 تا 75 ساله شرکت کردند که شاخص توده بدنی آنها بین 24 تا40 kg/m2 بود.هر شرکت کننده تحت درمان ReCET قرار گرفت. این درمان با هدف بهبود حساسیت بدن نسبت انسولین تولیدشده در خود انجام شد

شرکت کنندگان پس از این فرایند به مدت دو هفته رژیم غذایی مایع ایزوکالری داشتند و پس از آن سماگلوتید به تدریج تا یک میلیگرم در هفته به آنها تزریق شد.

 جالب آنکه در تست های پس از آزمایش بالینی که 6 و 12 ماه بعد انجام شدند، 86 درصد شرکت کنندگان(12 از 14 نفر)دیگر نیازی به انسولین درمانی نداشتند. این دستاورد تا 24 ماه پس از دریافت درمان نیز ادامه یافت. در تمام موارد قند خون بیماران تحت کنترل بود.

بدن 93 درصد شرکت کنندگان حداکثر دوز سماگلوتید را به خوبی تحمل کرد. اما یکی از افراد به دلیل حالت تهوع نتوانست حداکثر دوز سماگلوتید را دریافت کند.

سلین بوش مولف ارشد تحقیق در این باره می گوید: این یافته ها نوید بخش هستند و نشان می دهندReCET در ترکیب با سماگلوتید می تواند نیاز به انسولین درمانی را ازبین ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب