دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 16:17
کارشناس ارشد دارویی معاونت غذا و داروی اهواز مطرح کرد؛

توصیه‌های دارویی در ماه رمضان

کارشناس ارشد دارویی معاونت غذا و داروی اهواز، عنوان کرد: هرگونه تغییر در مصرف و نحوه مصرف دارو در ماه رمضان باید با مشورت پزشک معالج انجام شود.
کد خبر : 93544

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر نگین نادری‌فر اظهار کرد: قطع ناگهانی برخی داروها، به ویژه داروهای ضد تشنج در افراد مبتلا به صرع بسیار خطرناک است.


وی افزود: همچنین تغییر تعداد دفعات و زمان مصرف دارو و رعایت نکردن فاصله زمانی مناسب برای مصرف داروها، می‌تواند باعث کاهش یا از بین رفتن اثربخشی داروها در بدن و حتی تشدید و عود بیماری شود.


کارشناس ارشد دارویی معاونت غذا و داروی اهواز ادامه داد: در این راستا توصیه می‌کنیم همه بیماران قبل از اقدام به روزه‌داری، درباره تغییر زمان بندی صحیح داروها و همچنین تنظیم دوز جدید، به پزشک و داروساز خود مراجعه کنند.


نادری‌فر بیان کرد: بیماران مبتلا به دیابت، بیمار‌های قلبی عروقی، زخم‌های گوارشی و روده تحریک پذیر، کلیه، صرع، MS، بیماران مبتلا به بیماری‌های انسدادی ریوی و آسم، سردردهای میگرنی، کم کاری تیروئید، بارداری و شیردهی، همگی دارای شرایطی هستند که بیماران باید توجه دوچندان به رژیم دارویی جدید خود در این ایام داشته باشند.


وی اظهار کرد: بیماران می‌توانند با مراجعه به پزشک مربوطه به جای مصرف چندین بار داروها در طول روز، اشکال دارویی خوراکی، موضعی و پوستی را در صورت موجود بودن، جایگزین کنند.


کارشناس ارشد دارویی معاونت غذا و داروی اهواز در پایان تاکید کرد: قطعا پزشک بهترین شخصی است که می‌تواند تشخیص دهد آیا روزه‌داری با توجه به شرایط بیماری شما مجاز است یا خیر.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته