دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌های عدالت آموزشی/ نیاز به احداث ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید

رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌های عدالت آموزشی  نیاز به احداث ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت‌آموزشی، به رتبه‌بندی استان‌های کشور براساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.
کد خبر : 935159

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش وپرورش که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با ارائه گزارشی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رئیس جمهور نوید بخش توجه ویژه دولت به آموزش وپرورش وفرهنگیان بوده و پیام‌های خوبی برای همکاران خواهد داشت. در حال حاضر آموزش و پرورش و در یک نگاه کلی؛ ۱۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۴۴ دانش آموز، ۱۱۸ هزار ۳۸ مدرسه و ۱۹ هزار و ۴۳۶ مدرسه غیردولتی دارد.

وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی کل کشور براساس سند تحول بنیادین برای هر دانش آموز ۸.۳۹ متر مربع است که متوسط سرانه موجود کل کشور ۵.۲۸ متر مربع و هدف گذاری آن متناسب با قانون برنامه هفتم ۶.۱ متر مربع است.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به احداث نزدیک به ۱۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید دارد.

کاظمی اظهار کرد: در بخش مواد آموزشی، در حال حاضر ۹۶۱ عنوان کتاب درسی، ۴۴۰ عنوان راهنمای معلم،۴۲ عنوان مجله و ۶۶۸۰ رمزینه در رسانه‌های غیر مکتوب داریم.

وی افزود: میزان کاغذ مصرفی برای کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ هزار تن است.

وزیر آموزش و پرورش به روند تغییرات سهم اعتبارات غیر پرسنلی در بودجه آموزش و پرورش، مقایسه سرانه آموزشی در ایران و کشور‌های جهان، سهم آموزش و پرورش ایران از نظر تولید ناخالص ملی، نسبت بودجه آموزش و پرورش به بودجه عمومی دولت و رشد جمعیت دانش آموزی اشاره کرد.

کاظمی با اشاره ضرورت توجه به عدالت‌آموزشی، به رتبه بندی استان‌های کشور براساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تشریح نقشه راه برنامه ۴ ساله وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین با تحول در برنامه درسی و معماری نظام آموزش و پرورش، تحقق احکام برنامه هفتم برای دستیابی به شاخص‌های ۲۱گانه، ارتقای کیفیت مدارس دولتی، توسعه عدالت آموزشی با رویکرد پوشش تحصیلی و نصیب آموزشی برابر، تقویت هویت ملی و دینی در چهارچوب ارزش‌های دینی انقلابی و ملی، پرورش استعداد‌های نخبگانی و مهارت آموزی با رویکرد هر دانش آموز یک مهارت توجه به اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان از برنامه‌های مهم و اولویت دار در برنامه ۴ ساله این وزارتخانه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب