دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 09:34

تصاویر نجومی هفدهم مهر (۸ اکتبر)

تصاویر نجومی هفدهم مهر (۸ اکتبر)
امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.
کد خبر : 935097

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

فضاپیماهای وویجرهای 1 و 2 که دهه‌ها پیش با هدف تحقیقاتی و همچنین برای ارتباط با فرازمینی‌های احتمالی به فضا پرتاب شدند، نوارهای "طلایی" یکسانی را در خود دارند. این نوارها داستان زمین را به اعماق فضا می‌برند. روکش آلومینیومی-طلایی این نوارها از آنها در برابر برخورد شهاب سنگ‌های کوچک محافظت می‌کند. همچنین به یابنده کمک می‌کند تا نحوه پخش نوار را درک کند.

تصاویر نجومی هفدهم مهر (۸ اکتبر)

تصویر روز astronomy

ژان کورسینو (Jean Cursino) این عکس را در کاکاپاوا، سائوپائولو، برزیل گرفته است.تصویر دم بلند دنباله‌دار سوچینشان – اطلس (C/2023 A3) را نشان می‌دهد و در نوردهی 30 ثانیه ای ثبت شده است. این عکس با جزییات تصویربرداری با f/2.2 و ISO 250 با دوربین DSLR نیکون و لنز 50 میلی‌متری گرفته شده است.

تصاویر نجومی هفدهم مهر (۸ اکتبر)

تصویر روز earthsky

در 7 اکتبر 2024 ساعت 9:43 بعد از ظهر، لیزا دوریک (Lisa Durick) از گرند فورکز، داکوتای شمالی این تصویر را ثبت کرد. رنگ‌های قرمز روشن شفق قطبی در روز یکشنبه شگفت انگیز بود. او از دوربین سامسونگ گلکسی S23 برای ثبت این تصویر استفاده کرد.

تصاویر نجومی هفدهم مهر (۸ اکتبر)

تصویر روز skyandtelescope

این عکس توسط دنیل برنز (Daniel-Burns) در آوبرن، کالیفرنیا  در تاریخ/زمان 3-6 اکتبر 2024  با تجهیزات تلسکوپ تاکاهاشیTSA-120، کاهنده کانونی 0.7 برابرZWO ASI2600MM Pro   ثبت شد.

عکاس در رابطه با تصویر خود می‌گوید: «متوجه حباب یک سحابی بدون نام روی اپلیکیشن نجومی استلاریوم (Stellarium) شدم که در اطلس آسمان برنامه تیریون (Tirion) من نبود. پس از جستجوی آنلاین متوجه شدم که بازمانده ابرنواختر CTB-1 است. آن را سحابی سیاره ای نیز می‌نامیدند، بنابراین به عنوان آبل 85 فهرست شده است. این تصویر با فیلترهای SHO و ستاره‌های RGB ثبت شده است.

تصاویر نجومی هفدهم مهر (۸ اکتبر)

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب