دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1403 - 13:00
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

جشنواره شعر حضرت علی‌ اکبر(ع)؛ فرصتی برای رونق فرهنگ اسلامی و جذب جوانان

جشنواره شعر حضرت علی‌ اکبر(ع)؛ فرصتی برای رونق فرهنگ اسلامی و جذب جوانان
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: برگزاری جشنواره شعر حضرت علی‌اکبر(ع) با هدف ترویج ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن حضرت می‌تواند به ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی جامعه و جوانان کمک کند و فرصت مناسبی برای ارزیابی و اشاعه آثار مذهبی باشد.
کد خبر : 934802

ابوالفضل داودی رئیس دانشکدگان مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام به‌عنوان شبیه‌ترین فرد به پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در جوانی با ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خود نگاه انبوه‏ جوانان را به سوی خود جلب کرده است.

وی اضافه کرد: از میان این ویژگی‌های می‌توان گشاده‌رویی، خوش‏خویی، صداقت و راستگویی، ساده‌زیستی، شجاعت، زیبایی چهره، ادب بسیار در برابر پدر را ذکر کرد که هر جوان شایسته امروزی با الگوگرفتن از ایشان، رشد مادی و معنوی خود را مهیا خواهد کرد.

رئیس دانشکدگان مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: انتخاب روز جوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شناساندن حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام است، تمامی ارگان‌ها به‌خصوص دانشگاه‌ها که میزبان جوانان این مرزو بوم هستند، باید تلاش خود را به کار گیرند تا هرچه بیشتر به معرفی ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر به جوانان این مرزو بوم کمک کنند.

داودی، برگزاری جشنواره شعر حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره سراسری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی را فرصت مناسبی برای ارزیابی اشعار مذهبی دانست و ادامه داد: این جشنواره با تأثیرگذاری خود در ترویج اشعار مذهبی می‌تواند جامعه امروزی ما را که از تهاجم فرهنگی دشمنان مصون نیست تا حد زیادی بیمه کند.

وی متذکر شد: استفاده از ابزار هنر در جامعه و نظام اسلامی ما پیوند عمیقی با باور‌های دینی دارد و جشنواره‌های دینی در واقع هویت دینی جامعه را رقم می‌زند.

عضو پیوسته فرهنگستان هنر یادآور شد: هنرمندان با هنر خود و زبان هنر همواره به اشاعه آموزه‌های دینی و معرفی هرچه بهتر بزرگان دین همت گمارده‌اند و جشنواره شعر حضرت علی‌ اکبر علیه‌السلام جشنواره‌ای هنری - مذهبی است که در آن هنرمندان به زبان هنر به معرفی سجایای اخلاقی این جوان بنی‌هاشم می‌پردازند، امیدواریم برگزاری این جشنواره‌ به معرفی بیشتر و بهتر حضرت علی‌اکبر کمک کند.

داودی تبیین کرد: یکی از وظایف فرهنگستان هنر تشویق و ترغیب هنرمندان به خلق آثار هنری و فرهنگی و برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و کنگره‌ها در زمینه هنری و فرهنگی است که با استفاده از ظرفیت هنرمندان و تولید آثار هنری فاخر، این امکان میسر خواهد شد.

وی تأکید کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و سمینار‌های هنری با حضور پیشکسوتان هنری می‌تواند کمک زیادی به جذابیت بیشتر این جشنواره و استقبال جوانان می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد از برگزارکنندگان چهارمین دوره جشنواره امامت و ولایت(مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت) که برگزاری مجموعه همایش‌های ملی و بین‌المللی را به عهده دارند و همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی یزد و حسینیه ایران که برگزاری جشنواره شعر حضرت علی‌ اکبر علیه‌السلام و مدیحه‌سرایی را در سطح بین‌المللی عهده‌دار شدند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب